Välja skida ?, dam (liten)

Har åkt löshälsåkning i många år och med carvingskidor har slalom åkningen blivit kul igen.Funderar på vad man ska välja för skida som liten tjej 155cm)och hyfsat duktig i pisten. Söker en allround skida som funkar främst i pist men även till lössnö. Inte för tunga skidor. Tips mottages...
 
Nu var det visserligen ett tag sedan du la in din fråga och du har kanske redan köpt dig ett par skidor, men det kan vara andra i samma situation som kan ha nytta av lite tips!

K2 har en väldigt populär damserie. För dig skulle antagligen Burnin Luv eller Lotta Luv (något bredare skida än Burnin, men i övrigt i princip samma) vara de bästa alternativen ur den serien. Personligen tycker jag att dom är ganska tråkiga och "utan personlighet", men smaken är som baken och de flesta tjejer (och för den delen även vissa killar) gillar dem skarpt.

Salomon Siam 10 (alt Siam Orgin om du gillar blommönstret) är ett annat alternativ, som jag personligen tycker är roligare. Funkar helt ok i pisten och går fint utanför också, och skidan har lite egen karaktär. Väl värd att testa!

Om jag i övrigt får tipsa om lite skidor som kanske ligger något utanför vad du har tänkt dig så skulle jag titta på K2 Public Enemy. En riktigt fin skida i de flesta fören, speciellt om man en lite mindre person. Head Monster 82 är även den en trevlig skida, men blir väl kanske något mer offpistorienterad än vad du tänkt dig. Själv åker jag dock hellre på en bred skida i pisten än på en smal i offpisten, så jag tycker inte att man behöver bli avskräckt bara för att skidan är några millimeter bredare än vad man tänkt sig.

Hoppas du fick lite tips nu som du kan kolla upp och provåka! Vintern är snart här igen:)
 
hej!

inte långt kvar till vintern? jodå ett tag till ska det väl vara varmt hoppas jag!

Ang skidor så köpte jag ett par HEAD Madtrix, ett par twintip carvingskidor som är jättekul att åka på! Passar tjejer, jättesköna i lössnö, bra att hoppa med men även helt ok i pisten. Kul att kunna leka lite med skidorna också (twintip).

Testa! De har fått bra betyg i tester också.

Med förhoppning om en bättre vinter än föregående (så smånigom!) :)

Anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.