Utrustning!

Hejsan alla multisportare!

Ska börja träna ordentligt nu hade jag tänkt mig, men behöver cykel mm... Är en tjej på 172 cm 60 kilo, har någon ett bra tips på cykel och vilken typ av cykel man bör ha? (för och nackdelar med heldämpad/halvdämpad) Andra bra förslag på utrustning är också välkomna, nu blir det egna grejer istället för lånade!

/ Johanna
 
För multisport är det definitivt en hardtail som gäller då mycket av cyklingen är på stig/grusvägar etc.
Visst beror det på vilka typer av tävlingar du ska köra men utgår man infrån svenska Cupen i multisport så är det XC cykling som gäller och då kommer en heldämpad cykel vara mer energikrävande att cykla på.
Kan även rekomendera att ha en dämmpare som man snabbt kan göra "stel" för de sträckor som går på väg.
Allt för att spara energi:)
 
Kartställ

Kan även rekommendera ett kartställ till cykeln, det räcker om den som sköter kartläsningen har ett.
 
Satsa på en hardtail. Man får mycket bättre teknik om man börjar på en ht och sen går över på heldämpat.
 
Kanoncykel

Hej!

Kul att du ska börja träna... Jag måste bara rekommendera en Cannondale F500, med smallram och längre barends. Superfin cykel som jag tror du skulle gilla skarpt. Japp det var bara det :)

/Jens
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vägslav Utrustning! Multisport 0
lgniklas Idéer på utrustning och mat till FEM 60? Multisport 18
sventas Utrustning Multisport 1
Jonas_A F.E.M utrustning Multisport 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.