Usports i konkurs

238 kronor hann jag handla för sedan Usports öppnade i oktober i fjol där jag bor (samma stad som trådskaparen). Ett par Gore Bike Wear (cykelhandskar) med Windstopper på rea för ca en vecka sedan.

Så på mig hand dom inte tjäna några pengar.
Per
 
Synd på alla anställda som hade sagt upp sig från andra jobb och sökt anställning på Usport . Hoppas det löser sig för alla bara.
 
Tänkte just på Västerås som öppnade för några månader sen


Som av en händelse så har XXL i dagens lokaltidning en annons på 2 helsidor där man söker personal till en butik som dom ska öppna i Västerås. XXL söker närmare bestämt 50 st personer inklusive kassamedarbetare.

En annan butik i en annan bransch sökte för inte så länge sedan kassa medarbetare. Kan det vara en slump att den butikskedjan gjort förluster i 200 MSEK klassen på ett verksamhetsår?

Per
 
Som av en händelse så har XXL i dagens lokaltidning en annons på 2 helsidor där man söker personal till en butik som dom ska öppna i Västerås. XXL söker närmare bestämt 50 st personer inklusive kassamedarbetare.

En annan butik i en annan bransch sökte för inte så länge sedan kassa medarbetare. Kan det vara en slump att den butikskedjan gjort förluster i 200 MSEK klassen på ett verksamhetsår?

Per

Ja så går det när man söker kassa medarbetare. Det hade kanske varit bättre om dom sökt duktiga medarbetare:)
 
Kö i Västerås

Idag var det 50 % rabatt men jag fick köa 3 timmar och 14 minuter för att få betala, men är man stollig och tror att det går att göra fynd så får man skylla sig själv. När jag betalt och kom ut ur butiken så var det en lång kö utanför butiken. Köa utanför för att komma in i en butik där det mesta är slut är om mögligt ännu stolligare.

Per
 
Idag var det 50 % rabatt men jag fick köa 3 timmar och 14 minuter för att få betala, men är man stollig och tror att det går att göra fynd så får man skylla sig själv. När jag betalt och kom ut ur butiken så var det en lång kö utanför butiken. Köa utanför för att komma in i en butik där det mesta är slut är om mögligt ännu stolligare.

Per

Tack, då behöver jag inte känna mig besviken över att jag inte kom iväg dit igår. Skönt :)
__
Fredrik
 
Jag köade förvisso 2 timmar i Västerås men det tyckte jag det var värt.
Fick nämligen ett bra tält som jag såg låg liggandes på en hylla.
Det var Exped Venus 2 Extreme som är förhoppningsvis perfekt för mig och hunden.
Betalade 1450:- för ett tält värt 5000

Var inte det ett fynd?
 
Finns det fortfarande grejer kvar? Eller börjar det eka tomt i hyllorna? Jag var där och kikade på första 30%-dagen och tyckte det var drygt med folk, och då köade jag "bara" i en kvart vid kassan :)

Funderar på att åka dit igen, men verkar vara rätt ovärt nu...
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.