Upphittat ID kort och mössa vid Vård Berget

Helgens fynd från Vård Berget består av en svart mössa med tryck på och ett ID kort från Posten tillhörande en Victoria... Eniro har inte någon Victoria med denna efternamn... De två telenr jag fick med personer med samma efternamn har ännu inte gått att nå...
Nån som saknar en mössa eller känner en Victoria som tappat ett ID kort?
 
Polisen

är rätt instans. Om personen har skyddade personuppgifter så får du knappast ut adressen via skatteverket men det kan ju vara värt ett telefonsamtal.

På sjukhus finns dessutom datajournalsystem som är kopplade till folkbokföringen och säkert också på försäkringskassan m fl instutitioner men i det här fallet bör du lösa det via skatteverket eller polisen.

Thure
 
Tackar för tipsen men Eniro funkade fin fint... Släkt har ringt tillbaka.
Bara mössan kvar... Svart med tryck på ett amerikanskt sportlag... Men jag undrar om det är rätt att plocka hem en mössa man hittat. Personen och denne's bekantskapskrets kanske inte härjar här... Och nästa helg tar de samma klippa och skulle hittat den igen... Det enda jag har lyckats med då är att säkerställa att ägaren aldrig ser den igen. Värdesaker är en annan sak, men en mössa? Ska man bara låta sånt ligga kvar?
 
Det är alltid svårt att veta. Efter Tunabergsträffen låg det en Cinch kvar vid rastplatsen, och den lät jag ligga eftersom det var ett eller möjigen två replag kvar när vi åkte.

Om just de rådde om den, eller om de ens såg den innan de åkte vet man ju inte, men samtidigt är det ju osmidigt om det är jag som har den hemma och sen ska försöka hitta ägaren och se till att skicka den eller nåt...
 
Vid Tunabergsträffen så låg det även en flaska Tullamore Dew med knappt 20 cl. kvarvarande innehåll bland dom tomma ölburkarna vid lägerplatsen efter lördagsnattens efterfest. Den hade jag inget dåligt samvete över att "städa bort". Dock har jag ännu inte börjat "tulla" på den så den finns att hämta om någon känner igen den.
 
Trist att höra. Trodde nog att det i dagsljus och med tilltagande dagsform skulle vara så att de som glömt/tappat bort burkarna i mörkret städade efter sig.
Tror faktiskt jag satt bredvid någon som konsumerade Tullamore Dew på "efterfesten"...

Tror dock att det kan bli svårt att hitta ägaren med de metoder som föreslagits längre upp i tråden.
 
Folkbokföring

Min mamma jobbade med folkbokföring på pastorsexpeditionen under den tid Svenska Kyrkan skötte folkbokföringen.
Alla uppgifter skickad sedan till Folkbokföringsregistret. Numera är det Skatteverket som har hand om folkbokföringen.

http://www.skatteverket.se/folkbokforing

Så har man personnumret (som finns på ett ID kort) är det en baggis (kräver dock att man har en fax) att leta reda på adress och flera saker, så länge en person inte har skyddad identitet.

http://www.skatteverket.se/skatter/adressuppgiftviafax.4.18e1b10334ebe8bc80003127.html

Det är också tämligen enkelt att ”leta reda” på gamla barndomskamrater, bara man kommer ihåg namn och adressen där dom en gång bodde.


Per
 
gulligt...

Vid Tunabergsträffen så låg det även en flaska Tullamore Dew med knappt 20 cl. kvarvarande innehåll bland dom tomma ölburkarna vid lägerplatsen efter lördagsnattens efterfest. Den hade jag inget dåligt samvete över att "städa bort". Dock har jag ännu inte börjat "tulla" på den så den finns att hämta om någon känner igen den.

toppen av er...jättekul att få komma...synd att jag var tvungen att sticka redan lördag runt lunch...men härligt att få vara me ändå...
kram anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
e8mikael Upphittat i Fjällbo Klättring allmänt 0
johnliungman Rep upphittat i gbg Klättring allmänt 0
OsYa Upphittat rep vid Grönbrinksberget Klättring allmänt 2
Mike C Upphittat på Ekoberget, Stockholm. Klättring allmänt 0
seon Upphittat på Tunabergsträffen Klättring allmänt 5
Zata78 Rep upphittat/omhändertaget på Tunaberg 6/9 Klättring allmänt 0
gyges Upphittat Klättring allmänt 7
Johankv Upphittat: Repbroms under Kennys Crack /Jonsbo Klättring allmänt 2
Gamling Upphittat Tunaberg Klättring allmänt 4
Kolkritan Upphittat på Grönbrink Klättring allmänt 0
ingemar80 Upphittat Övre väggen, Utby Klättring allmänt 0
Zata78 Upphittat Ågelsjön Klättring allmänt 0
Gamling Upphittat Tunaberg Klättring allmänt 0
Kolkritan Utrustning upphittat på Vårdberget Klättring allmänt 0
daguito Upphittat rep Bistaberget Sörmland 17 maj 2012 Klättring allmänt 7
jcederli Upphittat trad-ankare på Skärhäll Klättring allmänt 0
Rimfrost_i_skägget Statrep upphittat vid Häggsta Klättring allmänt 2
LinusS Upphittat på EKO-berget Klättring allmänt 0
westerneyes upphittat i Fjällbo Klättring allmänt 1
Johan R Upphittat i Rankulla, Norra Småland Klättring allmänt 1
skasdf12 Upphittat Ekoberget Klättring allmänt 0
jcederli Upphittat i Tunaberg 3/7 Klättring allmänt 0
desmo79 Upphittat vid Stora Berget, Ågelsjön Klättring allmänt 0
bow5 upphittat klätterutrustning vårdberget, fituna Klättring allmänt 0
svindel Upphittat Klättring allmänt 2
Aiki-Kai Upphittat 1:a hjälpen kit Vårdberget Klättring allmänt 1
leosmi Upphittat på Grönbrinksberget Fituna 4/9 Klättring allmänt 0
fredrikg Upphittat kilset Klättring allmänt 0
fredrikg Upphittat kilset Häggsta Klättring allmänt 0
David Hässler Upphittat: repbroms Häggsta Klättring allmänt 1
REP upphittat Klättring allmänt 0
Upphittat Klättring allmänt 0
Upphittat Klättring allmänt 0
Flinken1 Teori för ledkurs - Rött kort Klättring allmänt 3
Tomas Odhult Vilken hyrbil för kort roadtrip i Europa? Klättring allmänt 13
Brolin uppklättring innomhus grönt kort Klättring allmänt 19
Polarnatt Grönt kort Klättring allmänt 12
sfrge "Kort Och Avig" i Gåseborg? Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.