Underställströja

Existerar det någon underställströja med dragkedja hela vägen ner?
Jag ogillar att dra saker över huvudet (ja, jag vet att jag är knäpp:) och det finns ju hur snygga huvtröjor som helst men jag vill alltså ha något närmast kroppen.
Vill ha!!
:-D
 
Det har jag aldrig sett. Du får väl sticka en sån själv, eller be nån du känner göra det... Det borde inte vara alltför svårt om man har en stickmaskin väl? Går säkert för hand också, men det tar ju tiiiiiid om man ska ha så tunna stickor. Kanske kan man sy en själv.

Eller så testar du att helt enkelt klippa itu ett ställ och sy i en lång dragkedja. Jag har ett urgammalt (minst 20 år gammalt) ställ från HH som mamma en gång i tiden klippte tumhål i, för att förhindra att ärmarna åker upp. De där hålen har inte alls fnasats upp, så kanske går det att klippa utan att det blir konstigt.
 
Min vän författaren är en sån där med noja mot att dyka in i kläder, han har hel blixtlås på sina underställströjor både plast och ullblandningar. Tror inte du kan få hans snälla fru att göra det för dig, men det fungerar. Tunn YYK blixtlås av nylon, sys fast i trikån med zigzack, snitta upp trikån och det ser grovt ut, elegantare med inrullad kant, finns pressarfot för det! Kräver rejäl uppnålning. Sys uppifrån på utsidan. Öva gärna först på billig trikåbit. Maskeringstejp under håller matningen konstantare, precis som vid sömnad i blanka tyger. Vill du lyxa till det med band under blixtlåset finns det helsyntetiska och bomullsband men ullband har jag aldrig sett till, ännu.

Go tur
 
Men är det inte lite konstigt egentligen, så ofta tar man väl inte på och av ett underställ? Jag tycker att obehaget att ha ett blixlås skavandes mot huden måste vara värre än obehaget att dra tröjan på och av en gång per dag?
 
Haha, riktigt så nojig är jag inte:)
Finns det så finns det men jag kommer knappast sy eller sticka själv.
Det händer att jag drar saker över huvudet, tro't eller ej, och det kan komma att hända igen...
 
sir Toby; sa:
Existerar det någon underställströja med dragkedja hela vägen ner?
Jag ogillar att dra saker över huvudet (ja, jag vet att jag är knäpp:) och det finns ju hur snygga huvtröjor som helst men jag vill alltså ha något närmast kroppen.
Vill ha!!
:-D
Hur tunn måste den vara? Det finns ju ett antal tröjor i tunn fleece vilket vissa använder som underställ (polartec 100 eller powerstretch) med hel dragkedja, men jag skulle i a f tycka det var för varmt.
 
Hehe, exakt ett sådant underställ har jag när jag är ute på mina löprundar under den kallare delen av året.
Grejen är den, att det jag nu är ute efter är snarare något att ha när jag repeterar (sjunger lite opera emellanåt) och nätunderställ känns då inte helt klockrent. I synnerhet inte som jag skall smyga på snygga tjejer i föreställningen;-)
 
sir Toby; sa:
Hehe, exakt ett sådant underställ har jag när jag är ute på mina löprundar under den kallare delen av året.
Grejen är den, att det jag nu är ute efter är snarare något att ha när jag repeterar (sjunger lite opera emellanåt) och nätunderställ känns då inte helt klockrent. I synnerhet inte som jag skall smyga på snygga tjejer i föreställningen;-)

HAHA!

Coolt med opera.
 
Finns ju hela sexiga ställ, alltså med ben och rubbet. De har både dragkedja hela vägen ner och, som på mitt, "Dennislucka" där bak.

Raskesven
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.