Dammodell av underställströja med lång rygg

Flickvännen har noterat att de flesta underställströjor av dammodell har rätt kort rygg, och det blir gärna en kall glipa i ryggslutet. Flickvännen är dessutom 180 cm lång vilket inte hjälper. Därför tänkte jag fråga forumet (företrädesvis dess kvinnliga del) om det finns några särskilda modeller/fabrikat av underställ av dammodell där tröjan är extra lång i ryggen?
 
Jag har faktiskt aldrig sett några damunderställ. Vad skulle vara speciellt m ett damunderställ (förutom dålig rygglängd då)?

Vad är anledningen till att endast leta efter damunderställ? Underställ är ju ändå så tajta att skärningen inte borde ha så stor betydelse, och är man 180 lång borde det finnas storlekar att välja bland.
 
Craft tycker jag är bra. T.ex. de som visas som ovan. Jag är också 180 cm lång och använder Crafts tjejtröjor i strl L och rygglängden räcker till t.o.m. på racercykeln, med god marginal dessutom.

På mig sitter tjejtröjorna bättre eftersom de är något smalare i midjan och går ut över höfterna. Med "herrtröjor" som är raka i modellen så blir det ofta lite fladder i midjan och för smala ner på höfterna så de gärna glider upp. Men det där skiljer ju säkert från märke till märke, jag är nöjd nu när jag hittat Crafts damkollektion iaf :)
 
Vad är anledningen till att endast leta efter damunderställ? Underställ är ju ändå så tajta att skärningen inte borde ha så stor betydelse, och är man 180 lång borde det finnas storlekar att välja bland.

D/E-kupa gör att det finns behov av lite mer tyg i vissa avsnitt av tröjan. Men finns det bra herrmodeller som ändå passar är det naturligtvis helt ok.

@quid:
Bra tips med cyklingsanpassade ställ.

@seaobserver
Nej , frågan är seriös.
 
Franska vinterkataloger brukar innehålla feminina undisar i ull och funktion, storleken däremot är jag inte uppdaterad på, min bättre hälft drar inte så stora plagg. Tyska mc-firmor däremot för feminina undisar i stora storlekar enligt katalogerna, även i siden. Ibland är det vettigt att titta lite vid sidan för att se.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.