Ny underställströja, Termo Orginal?

När det gäller underställ har jag kört merinoull de senaste åren. Icebreaker och Aclima Woolnet. Uppskattar att de inte luktar skunk efter ett par dagars vintertur. Men, eftersom jag har svårt att undvika att bli svettig så blir de fuktiga och känns inte helt bekväma senare på dagen. Jag har börjat snegla på mer syntet som första lager. Gamla hederliga Polartec Power Dry Grid verkar få bra recensioner. Typ Patagonia Capilene TW.

Av en händelse så kikade jag in i en affär i Grövelsjön som säljer Termo Orginal underställ. Jag har aldrig hört talas om dem förut. De har en modell med polypropen innerst och litet mer merino ytterst. Polypropen sägs vara ytterst vattenavstötande och själva textiluppbyggnaden ser ut att vara genomtänkt.

Någon som testat Termo Orginal och kan dela sin erfarenhet innan jag slår till?

//Rickard//
 
Kombinationen av material brukar kunna ge en del fördelar t.ex. bättre fukttransport. Framför allt uppskattar jag att plaggen går att tvätta och torka på vanligt sätt och inte kräver "yllebehandling". Jag har en kombination av innersida i bambuviskos och ytterlager i merino (Engelsons) mest för att slippa klåda från ullen. Den är inte lika varm som underställ av enbart ull men håller väl ner till -15 till -20 grader för mig som är gammal och förmodligen har an aning nedsatt blodcirkulation. (Det är inte ett svar på frågan men kan kanske utgöra ett tips på en annan luktfri produkt.)
 
Har slitit och tvättat sönder flera ställ av Thermo Orginal, togs fram för att hålla kroppen torr och varm vid varierande aktiviteter. Fungerar mycket väl. Rekommenderas!

go tur
 
Även jag har precis som seobserver haft Termo Original. Mycket bra ställ. Tveksamt om exakt den modellen jag hade finns idag.
Rekommenderas 👍
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.