Ulefone någon som testat?

Ulefone Armor X8 4+64GB Black | NetOnNet

Vad tror ni om denna som GPS när man inte har ström på flera dagar?
Tänker mig att min vanliga mobil stänger jag av och har denna som GPS under resan och flygplansläge normal utom när man är osäker på exakt position.
Hej
jag har en Ulefone 8Armor som är jäkligt bra. Även vattentät mm. Mycket nöjd och inte alltför stor mobil. Tålig och enkel.
 
Har en Ulefone 7 sedan några år. Mycket slitstark vad gäller batteritid, GPSen funkar som den ska. Planerar att ta en vandring på 6-9 dagar och velar lite om jag ska ta med en powerbank
Opps glömde att den är vattentät, stöttålig men riktigt stor
 
Inte testat den modellen men väl en Ulefon 12 5G.

Plus

Bra batteritid
Rejält robust
Stabil programvara
"Div ute appar" och bra kompas från fabrik
Bra och snabb GPS
Hyffsad kamera och skärm
Bra högtalare

Minus

Lite tung och tjock
Finns någon enstaka bugg på något ställe i programvaran angående översättning till Svenska
Borde gå att skruva ner ringsignalen något snäpp till

Överlag skulle jag rekommendera Ulefon om dom andra modellerna håller samma nivå, har tidigare kört med olika Xcover.
 
Önskar jag hade valt den. Valde Doogee. Är helnöjd med telefonen för övrigt, men just de funktioner som gjorde att jag ville ha en telefon med stort batteri funkar jättedåligt, nämligen GPS och kompass. GPSen irrar som en tokig. Kan öht inte använda appar som plottar en rutt, t.ex. Runkeeper. Sträckan kan bli 50-75% längre än den verkliga därför att GPSen irrar i sicksack och ibland ger sig iväg på egen hand. Ibland kan den placera sig flera km från där jag befinner mig. Kompassen måste kalibreras stup i kvarten och jag skulle aldrig lita på den i skogen. Blutooth är också knackigt.

Har haft både billiga o dyra telefoner förut och GPS har alltid funkat perfekt, så det slog mig inte ens att det skulle kunna vara ett problem.

Känner många som har kinatelfoner och konsensus verkar vara att de här grejerna kan variera rätt mycket mellan exemplaren. Har hört om en Ulefon där GPSen funkar bra utom om sällskapet också har GPS påslaget, då blir den störd. Så har du möjlighet att köpa över disk och prova telefonen, så gör det!
 
Jag har en sådan och är mycket nöjd. Den är i princip odödlig, batteriet räcker mellan två dagar och en vecka beroende på hur mycket man använder mobilen, flera användbara funktioner, bättre täckning än min förra.
Sammanfattningsvis så är jag mycket nöjd, enda nackdelen är att den är lite för stor för min telefonväska på cykeln.
 
Ulefone Armor X8 4+64GB Black | NetOnNet

Vad tror ni om denna som GPS när man inte har ström på flera dagar?
Tänker mig att min vanliga mobil stänger jag av och har denna som GPS under resan och flygplansläge normal utom när man är osäker på exakt position.
Jag har bra erfarenheter av Ulefone. Men menar du att du ska ha 2st smartphones med dig? Varför inte nöja dig med en? Jag har ändå ofta extra telefon med mig, men då kör jag 1 smartphone och 1 dum-telefon (70g, håller över en vecka även om den söker nät i usel täckning.)
Undrar vad din vanliga mobil klarar som en ulefone inte klarar?
 
Denna butik säljer många modeller av ulephone och andra mobiler som specas som extra tåliga (min bästa översättning av "rugged"):
Jag har inte hadlat av dem (och har ingen annan koppling till dem) emn fick upp dem då jag sökte efter en "ha i flytvästfickan -nödmobil med knappar"- se annan halvlång tråd här på utsidan. För mig blev det en Nokia istället men Ulephone fanns med på listan av kandidater före köpet.

/Patrik
 
Tyvärr var det just därifrån jag köpte min eländiga telefon. Skickade t.o.m. tillbaks den för kontoll. De behöll den 3 veckor, då jag fick tillbaks den med beskeded att den fungerade utmärkt - ingen åtgärd. Det fanns en kalibreringsgrej för kompassen på den som jag inte uppmärksammat, men som de gjorde mig uppmärksam på. När jag använde den rättade kompassen till sig och GPSen också(!?). Så jag trodde det var grönt. Bodde vid tillfället på hotell p.g.a. renovering hemma och det tog nån vecka innan jag utsatte telefonen för verkliga test. Med känt resultat. Då orkade jag inte gå igenom processen igen och eftersom min gamla telefon inte längre kunde laddas så var jag också i behov av att ha en fungerande telefon, särskilt som det kunde komma larmsamtal hemmifrån.

Så här sitter jag nu och känner mig blåst. That's life.
 
Nu har jag gjort ett litet test på min Ulefone armor 7
Laddade mobilen till 100% den 24/6 8:00, Mycket sparsam med samtal o ingen surf men i dag, efter 11 dagar var det dags att ladda igen. Med flygplansläge större delen av dygnen kan det säkerligen bli 15 - 18 dagar, Ingen anledning att ta med en powerbank m.a.o
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Snödrivan Etrex SE någon som kan den? Navigering 7
errbe Någon "kung" här på Android/Garmin StreetPilot Navigering 3
aksello söker någon med GIS kunskaper Navigering 2
Johan123 Finns det någon app där man kan meddela sin position? Navigering 15
vgurra Någon som prövat Lantmäteriets DGPS-korrektioner via NTRIP med Garmin GPSmap 6X ? Navigering 15
Dalafimp någon med erfarenhet av millitary maps som gps ? Navigering 0
Ratatoskr Silva 15 TDCL eller någon motsvarande Navigering 11
niklaz Någon som har GPS-spår för Kungsleden? (till STF) Navigering 18
Coachmike Har någon en Garmin GPS MAP 62s? Navigering 7
Golfvandrare Nike sportwatch - någon testat? Navigering 2
mipert > Någon som jobbar med ArcGIS och kan ge mig lite stöd?, Jag behöver få lite koll på Navigering 6
Damberg Någon som testat nikwax kartimpregnering? Navigering 2
fabola HPs nya modeller- någon som testat? Navigering 0
abjork Har någon testat Mio P550? Navigering 2
RedBreather Någon som köpt Rugged PDA av Andres Industries? Navigering 3
Arstuga Loox T830 någon? Navigering 0
carl_ Någon som vill dela på Friluftskartan Pro? Navigering 11
lars_m Någon som har någon avändar info Navigering 11
fredl Någon som har en Fore(trex/runner) 201 och bor i GBG? Navigering 7
kanotisten Garmin 60C eller 76C, någon skillnad i mottagning Navigering 2
nr23se GSD-Fjällkartan - någon som använt? Navigering 4
edv GPS SPÅRA NÅGON Navigering 8
rolekl Någon som testat PDA-GPS på motorcykel? Navigering 6
DTM Någon som handlat från HOLUX UK online shop i England? Navigering 3
fafner HAr någon testat 3G telefon med Wayfinder? Navigering 1
hakan_l_borg Är det någon som testat Garmin Forerunner? Navigering 1
sejohas Någon som handlat från Sportextreme? Navigering 8
Huskul Någon med Ique 3600 som kan hjälpa?? Navigering 9
tudor_47 GPD från Topdane.dk någon? Navigering 1
bwho Anders,eller någon annan,hjälp! Navigering 4
jonnyw någon som har nån erfarenhet av Holux gps 305 Navigering 0
zapppa Är det någon som vet hur man gör en BSB (.kap) karta ? Navigering 4
salgo60 Bluechart någon som testat sett ... Navigering 1
Arstuga Nån som testat RA-45? Navigering 3
Kincop Nån som testat SCREEN MAGNIFIER? Navigering 6
Tony_Avesta Har testat lös antenn RA45, lite frågor alltså Navigering 2
Arstuga Compact Flash GPS: har nån testat? Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.