turskidan Salomon X-adv 69 grip?

Hej!

Är det någon som testat turskidan Salomon X-adv 69 grip ?
En kompis hyrde den förra vintern och vi upptäckte att den gick snabbast både utför och uppför, när vi jämförde våra skidor inom vår lilla grupp (oberoende av åkaren). Jag är egentligen skeptisk till skidor med fjäll, men den här har fjäll under som inte låter när man åker. Nu är jag sugen på att köpa den, men skulle gärna vet om det är någon annan som testat och har erfarenhet, innan jag slår till?

mvh,

Åsa
 
Jag tror att jag har föregångarna, Salomon xadv 70. Är mkt nöjd och har använt dem för turande på fjället. Jag uppskattar att de inte är så långa, vilket gör att toppturer blir lite lättare, framförallt när man ska ner!;-) Har även stighudar till och tycker det funkar kanonbra.

//Lelle
 
Jag testade xadv 89 (som är bredare) i Tänndalen i vintras och tyckte om dem jag med. Var inne på att köpa ett par men till slut blev det Madshus Eon istället (som är liknande). Inte hört något om Eon här på utsidan, men de verkar populära när man läser på tex amerikanska och kanadensiska siter.

Jag köpte på en tysk site som heter Sport Conrad. Konkurrenskraftiga priser och de hade xadv 69, så kolla där om du inte redan slagit till..
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.