Salomon SNS Profil Automatic - demontering

Hej,
Jag försöker skruva bort ovan nämnda binding från mina längdskidor. Jag har lyckats komma åt de fyra bakre skruvarna men inte den allra främsta. Någon som vet hur man gör?

4006326.jpg
 
Bara en skruv kvar?

Om du bara har en skruv kvar så att du kan vrida främre delen av bindingen runt den så gör du så här:

Plastbiten som du trycker ned för att komma ur bindingen kan lossas. Använd en liten spårskruvmejsel och bänd upp palstbiten från bakkanten så att den lossnar. Därefter kommer du åt krysskruven som håller fast bindningen ovanifrån.

Det finns en download på hemsidan http://www.salomonnordic.com/se/downloads.asp

Kommer inte åt att öppna den här på jobbet men kan du läsa zippade filer kan du kanske hitta en sprängskiss där? I förpackningen finns det i varje fall så är du osäker kanske du kan få en kopia i en affär.

Thure
 
Ja, det är bara en skruv kvar. Men jag lyckas inte få bort den svarta plastbiten, trots att jag har bänt rätt så hårt. Ska jag bända från vänster eller höger i bilden ovan?
 
Hur man tar bort plast höljet!

Efter att jag bände bort höljet (som det står ovan) insåg jag hur man skulle göra.

Man trycker bara ner höjet som när man ska ta av pjäxan, när höjet är i nedtryckt läge lyfter man det snett uppåt framåt.

Ett tips är trycka ner en skruvmejsel där pjäxan fäster för att hålla ner höljet i rätt läge.

Lycka till / Torbjörn
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.