Tubus snabbkopplingsadapter

Är den något att ha?
Jag har eb MTB som jag vill sätta en bakre pakethålare på men tyvärr var cykeln inte utrustad med vare sig hål för pakethållaren på bakre gaffeln eller vid navet. Det första problemet löste jag med en adapter från Tubus men snabbkopplingsanordningen har jag inte hört någon som använt. Finns det någon här som använder en sådan och som kan tycka till?
//Magnus
 
Finns det snabbkopplingar för räcken

Finns det snabbkopplingar för bagageräcken? Det är en sak jag länge efterfrågat.

De Tubusprylar jag hittills använt, räckena har varit mycket gedigna och kan rekommenderas har de utvecklat snabbkopplingar till dem vore det ett steg framåt.

Per
 
mothesta; sa:
bagageräcken? hur menar du då?

Jag menar, att man skulle kunna ta av och på räckena med ett handgrepp med en snabbkoppling. Det vore praktiskt om man vill åka på stig att lätt kunna ta av räckena.

Det är väl inte riktigt vad Tubus gjort nu, enligt länken, men det är ändå ett steg framåt. Ett varningens ord dock. Bättre väl reducerade aluminiumramar, t ex Klein och Cannondale, klarar inte klämmor på bakgaffelns rör. Dessa är för tunna. Däremot går det utmärkt att sätta vikt på axeln. Förra året drog vi en BOB på bakaxeln av en Klein och det gick alldeles utmärkt.

http://www.lowdin.nu/MTB/Colorado/Rmnp2.jpg

Per
 
Stålram funkar?

Hej!
Har en Marin Eldridge Grade som är gjord helt i stål, antar att den klarar sådana fästen? Annars blir jag olycklig...
/Magnus
 
Det var besvärligt. Det ända jag kan hitta som funkar utan fästen är Old Man Mountain Racks. De har 2 modeller som är gjorda för att lösa detta problem. Finns hos http://www.cykelnetto.com klicka vidare på cykeltillbehör-pakethållare. Men beställningsvara och du ska ut i augusti+ har köpt en Tubus aj,aj. Om inte så kanske du kan få någon att löda på fästen på ramen, då det är en stålram du har. Testa Servicedepån
Scheeleg. 15, STOCKHOLM 08-651 00 66 . De håller på med ramreparationer.
 
Arigatoo Gozaimashita!
Tyvärr har jag inte heller V-bromsfästen argh! Menmen, jag får snällt vänta på adaptern, skickade ett smått panikartet mail till Tubus och bad dem skicka en till mig på momangen ifall de hade några i lager... Hoppas den kommer för annars kan jag inte använda den nya cykeln till långturen och det hade varit synd eftersom det var den jag planerat med de senaste 6 månaderna...
//M
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.