Torka och förvara kläder i tältet....

På mitt Fjällräven tält sitter en liknande anordning som jag lägger våra kläder (mindre saker) på som torkar bra över natten. Jag använder iofs en Primus Micron Lantern på golven när det är fuktigt (faran med det kan diskuteras) och det hjälper bra.
Lampan står på den lediga sidan i tältet då tältet är för 3 p och använda av 1-2.


..sent using tapatalk
 
Jag har precis en sån och jag tycker den är helt klockren.

Om den passar i ett staika vet jag inte men har den 4 upphängningsögglor så bör det fungera. Snörena på gearloften går att göra rätt så långa. Finns på XXL för övrigt.
 
Mitt Exped Venus har en sådan inbyggd, tycker den är mycket praktisk. Dock är det inte alltid så lätt att verkligen torka saker om regnet och allmäna fuktigheten håller i sig. Men lite hjälper det ju och en sådan hylla är suveränt praktisk även för att placera belysning, lägga bra ha saker etc etc.
 
Tappar man inte höjdutrymme med en sån där? Jag tycker det är tillräckligt besvärligt när man hänger lite strumpor på torklinorna. Känns som det är nåt som passar bäst om man har väldigt högt tält?
 
Tappar man inte höjdutrymme med en sån där? Jag tycker det är tillräckligt besvärligt när man hänger lite strumpor på torklinorna. Känns som det är nåt som passar bäst om man har väldigt högt tält?

Jo det är klart. Man tappar lite höjd men det är på en ganska liten yta, men man kan spänna fast hyllan så den inte säckar ner så värst mycket.

Det blir lättare att organisera prylarna i tältet för mig. Det går att hänga rätt så tunga saker där uppe. När ungarna är med så har dom sin ipad och annan elektronik som externt batteri och telefoner, samt en lampa. Det säckar knappt ner hyllan alls. Jag är supernöjd med den här gearloften och kan inte tänka mig att vara utan den på camping.
 
Testade ett north face rock 2 en gång och det hade typ en liknande hylla som standard, den gick lätt att höja och sänka. Grymt praktiskt och i ett kopultält gör utrymmet där längst upp i spetsen ingen annan nytta endå och konstruktionen gör att du kan lägga rätt tunga saker där utan problem. Alla kupoltält borde ha en sån hylla.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.