Tips pa skidakning i Canada??

Hej hallo ska aka tva veckor till Canada i mars och behover lite tips pa skidakning och/eller sajter som ar bra att kolla lite pa jag ska flyga till Montreal sa det ar lite langt fran Whistler och Banff tyvarr sa lite andra ideér vore super!!! Tack tack
 
Längdåkning...

kanske lämpar sig bättre?

Östra Canada är ju inte direkt världens mest kuperade område, så utförsåkningen påminner mest om den man kan hitta i södra Sverige, dvs små överexploaterade kullar. Bodde ett tag i Toronto och besökte då den radikala Horseshoe Resort, som beskrivs som Ontarios mest kompletta skidresort, med en mäktig fallhöjd på 94 m... Visserligen lär det finnas lite större berg i Quebec, där du exempelvis kan åka skidor på Mont Blanc (300 meters fallhöjd), men där har jag inte själv varit så jag kan inte riktigt uttala mej om det.

Kolla på http://www.goski.com , det är ett bra ställe att hitta info om skidorter på olika håll i världen. Och ha det så kul!

/magnus
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.