Tiderace excite

Är det någon som vet skillnaden mellan årsmodell 2008 och 2009.
Är intresserad av att köpa en hardcore tillverkad av Plastex i Polen årsmodel 2008.
2009 flyttades produktioen enligt vad jag har hört till finland. Varför? Är det någon skillnad i materialval och kvalitet?
 
Är det någon som vet skillnaden mellan årsmodell 2008 och 2009.
Är intresserad av att köpa en hardcore tillverkad av Plastex i Polen årsmodel 2008.
2009 flyttades produktioen enligt vad jag har hört till finland. Varför? Är det någon skillnad i materialval och kvalitet?

trodde jag kände till dem, men plastex, Polen och hardcore?

Hardcoren är glasfiber plus kolfiber, 2008 med hel fotplatta och sits som kan flyttas framåt och bakåt med skruvar, de nya har fotpinna och en simplare sits.

Plastex?

--- Mats ---
 
Plastex varianten är något sämre allmänt vad gäller kvalite. Man märker det nog främst på alla detaljer. Kommer inte ihåg vilken modell men tror det var Xcten, Lårstöden/vingarna är lite sämre placerade för vissa personer på 2008års modell.
 
Fotplattan i de första tiderace var ju kanon. Sen fattar jag inte den nya lösningen med traditionellt fotstöd...hur f.. kan man borra hål genom skrovet, dessutom under vattenlinjen, på en 30000 kronors båt?

Tack och lov så finns ju orginalet från Wales kvar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.