Tiderace-nyheter?

Varför är det så tyst om och kring Tiderace kayaks?
Man hittar knappt nån information på nätet om hur kajakerna från Cobra-fabriken i Thailand har tagits emot. Varken + eller - om de nygamla Xplore eller Xcite. Som bekant flyttade produktionen från Finland till Thailand, men man vill ju veta hur det lyckades.
Och varför dröjer det så länge innan vi får veta mera om de nya planerade Tiderace-modellerna Xcape och Xtreme? Enligt Tiderace hemsida så skulle modellerna lanseras med "full details" i oktober. Nu finns där bara några få översiktsbilder.
Nån som vet?.... undrar en presumtiv köpare.
 
Varför är det så tyst om och kring Tiderace kayaks?
Man hittar knappt nån information på nätet om hur kajakerna från Cobra-fabriken i Thailand har tagits emot. Varken + eller - om de nygamla Xplore eller Xcite. Som bekant flyttade produktionen från Finland till Thailand, men man vill ju veta hur det lyckades.
Och varför dröjer det så länge innan vi får veta mera om de nya planerade Tiderace-modellerna Xcape och Xtreme? Enligt Tiderace hemsida så skulle modellerna lanseras med "full details" i oktober. Nu finns där bara några få översiktsbilder.
Nån som vet?.... undrar en presumtiv köpare.

Hej Bertil och er andra.

Det är helt riktigt att det har varit lite tyst om Tiderace under säsongen som varit. Detta beror nog till största del på glappet i produktionen som uppkom i samband med flytten till Cobrafabriken. Tiderace kunde i princip inte leverera några kajaker under hela förra säsongen. Efter det att de Finskbyggda kajakerna sålt slut så blev det ett jätteglapp i produktionen. Detta medförde att det inte fanns några Cobra-kajaker för demopaddling och ingen visste riktigt hur dom skulle se ut när dom väl levererades. Detta faktum skapade naturligtvis osäkerhet både hos återförsäljare och kunder. min känsla är att Tiderace tillfälligt frös fast.

Tiderace som företag är inte i framkant när det kommer till att uppdatera sin hemsida, vad det beror på kan man ju bara spekulera i. Även återförsäljarna var bakbundna. Inga bilder, inga specifikationer, alltså inget att visa upp för nyfikna kunder. Inte ens utlovade leveranstider hölls. Därför misstänker jag att KayakEvent som är Agentur för Tiderace i Sverige låg lågt med marknadsföringen för en produkt som under en period inte fanns mer än på pappret.

Men nu har det tydligen lossnat och dom första nya kajakerna har levererats, bla. min egen HardCore Pro. Bilder på min kajak har jag lagt ut på Tideracebloggen Jag har även tittat på den vanliga glasfiber-layupen, och kan säga att dom är väldigt fina dom med. Ang. de nya modellerna Xtreme och Xcape så är dom så vitt jag förstår i produktion. Jag vet att Pelle på Nynäs kajak Har beställt en Xtreme som ska komma någon gång i December. Jag ska försöka lägga upp lite mer info på Tideracebloggen ang. dom nya modellerna.

Mvh. Peter/Tideracebloggen
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.