Thailand

skall ner till Thailand i Januari och februari och undrar lite över klättringen där. Har varit i krabi förut med det enda jag gjorde då var att testa lite bouldering på stranden. Är området kring Krabi det bästa eller finns det andra ställen som ni kan rekomendera? Jag är utbildad men är ingen mästerklättrare så leder uppmot 8 och 9 registret är inte aktuellt. Kan man kättra på egen hand eller måste man ha med guide, vad för utrustning bör man ta med? osv. Är det något som är billigt att inköpa där nere?.
Har fn. selar, 60m rep, bromsar och karabiner.

Tacksam för svar

Mattias
[Ändrat av ÄventyrsCompaniet 2004-12-20 kl 23:17]
 
Chang Mai

Crazy Horse utanför Chang Mai är bra och inte lika fullt på follk såhär års. Åtminstonde klättring upp till 6c+..
 
ÄventyrsCompaniet; sa:
skall ner till Thailand i Januari och februari och undrar lite över klättringen där. Har varit i krabi förut med det enda jag gjorde då var att testa lite bouldering på stranden. Är området kring Krabi det bästa eller finns det andra ställen som ni kan rekomendera?

Railey är mig veterligen det mest utvecklade området just nu, men det finns andra ställen. Kommer inte ihåg några namn just nu.

Jag är utbildad men är ingen mästerklättrare så leder uppmot 8 och 9 registret är inte aktuellt. Kan man kättra på egen hand eller måste man ha med guide, vad för utrustning bör man ta med? osv. Är det något som är billigt att inköpa där nere?.
Har fn. selar, 60m rep, bromsar och karabiner.

Det finns gott om leder i grad 6a-6c, samt även några lättare. Det går bra att klättra på egen hand, precis som om du skulle åka ut till en klippa i Sverige och klättra på egen hand.

Utrustning: det vanliga för sportklättring, inkl. 60 m rep och 12-14 kortslingor, samt mycket krita.

Ingen klätterutrustning är egentligen billigare där nere (rätta mig om jag har fel, någon).
 
Saxat från 8a.nu: