Tältpriser sverige/utomlands ?

Hej !

Ny här på forumet och jagar ett nytt tält.

Har efter mycket sökande fastnat för ett bergans compact 2 light
och har börjat kolla priser.

Märker att de i sverige ligger på mellan 2599-2999
och i norge ca 2200 med rekpris 2500 dock norska kronor.

Finns dom i andra länder att få tag på till andra priser ?
Har sökt en del på google men utan större framgång.

/ obbelix
 
Svarar mig själv.

Fick via en kompis i norge reda på att ett bergans compakt 2 light ligger på ca 2250 NOK = ca 2800 svenska, så grannlandet i norge verkar falla bort.

Passar även på att lägga in en fråga om det är någon som råkar ha lite "live" bilder på ett sådant tält, tex. innifrån eller medliggunderlag och sovsäck inplockade i det.
 
Tidigare var Tyskland billigare, men så är det sällan numera. USA (t ex Moontrail) är fortfarande ganska billiga, men då måste man nästan åka dit och hämta sakerna.
 
Svarar mig själv.

Fick via en kompis i norge reda på att ett bergans compakt 2 light ligger på ca 2250 NOK = ca 2800 svenska, så grannlandet i norge verkar falla bort.

Passar även på att lägga in en fråga om det är någon som råkar ha lite "live" bilder på ett sådant tält, tex. innifrån eller medliggunderlag och sovsäck inplockade i det.

Dock är det så att de ligger utanför EU. Så du bör ju kunna få det Tax Free. Kollade faktiskt med en nätshop i förrgår om de kunde hjälpa mig med det, men det kunde de tyvärr inte. Men om du känner någon som ska passera gränsen snart kan de ju ta med sig ett tält hem och stanna vid gränskontrollen. Då blir det ju klart billigare.
 
England har mycket bra priser på tält och annan fritidsutrustning. Jag sparade nästan 2000 kronor när jag köpte tält. Tvivlar dock på att Bergans säljs i UK.
 
Dock är det så att de ligger utanför EU. Så du bör ju kunna få det Tax Free. Kollade faktiskt med en nätshop i förrgår om de kunde hjälpa mig med det, men det kunde de tyvärr inte. Men om du känner någon som ska passera gränsen snart kan de ju ta med sig ett tält hem och stanna vid gränskontrollen. Då blir det ju klart billigare.

Detta skall undersökas !

Bra att ha kompisar ibland...
 
skillnad i % ?

England har mycket bra priser på tält och annan fritidsutrustning. Jag sparade nästan 2000 kronor när jag köpte tält. Tvivlar dock på att Bergans säljs i UK.

Lite nyfiken på vilket tält du köpte och var,
eller kanske snarare hur stor besparingen var i % ?

2000kr är ju en större besparing på ett 3500kr tält än på ett 10000kr tält....
 
Lite nyfiken på vilket tält du köpte och var,
eller kanske snarare hur stor besparingen var i % ?

2000kr är ju en större besparing på ett 3500kr tält än på ett 10000kr tält....

Köpte ett MSR Mutha Hubba HP för 4100 kr inkl. frakt från England, den svenske generalagenten hänvisade till en svensk online-shop som erbjöd sig att ta hem tältet för 5990 kr + frakt.

Idag beställde jag ett liggunderlag, Thermarest Prolite Plus Regular, från England för 970 kronor inkl frakt, bästa priset jag hittade i Sverige var 1390.
 
Har tillkommit ett tänkbart tält :

Fjällräven akka shape r/s 2 men tycker dock det ser lite lågt ut på bilderna i "fotändan"
Någon som har några erfarenheter av det ?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.