Tack Göteborgs Kex

Har inte ni andra också ofta tänkt på hur fiffiga de är på Göteborgs Kex. Genom att erbjuda oss friluftskexätare de två kexsorterna Singoalla och Ballerina har de sörjt för både sommar- och vinterbehovet av kex.

Singoalla med syltfyllning på sommaren eftersom den håller formen och inte kladdar i värmen, som choklad hade gjort.

Ballerina med chokladfyllnig på vintern som inte blir seg och fastnar i framtänderna redan vid första tuggan, som sylt hade gjort.

En tacksam Kalle
 
Ja och nu har de ju också lanserat Ballerina minirulle singel som passar ännu bättre i fickan. D v s ännu mera skräp i naturen.

mini_ballerina.jpg
 
Smygreklam...?

Tittade lite i din profil Kalle, och såg att du var jurist. Trodde nästan du jobbade på marknadsavdelningen på Göteborgs Kex...

;)
 
Förmodligen bättre än att bära en Twix i bakfickan som min brorsa gjorde en het sommardag, han tänkte sig inte så mycket för och krossade det hela lite extra genom att sitta ner också. Det var TUR för honom att plasten höll, men det såg rätt intressant ut när han öppnade paketet...
 
Stockholms kex

Hade kexen hetat Stockholms-kex hade Kalle förmodligen inte gjort reklam för dem, hur goda och praktiska de än varit, om jag nu känner Göteborgarna rätt (eller?)
;-). Kanske K. är jurist pâ G.kex? Hur som helst tycker jag man kan fà tipsa eller skriva om vad man vill, oavsett om man har nâgor med fóretaget i frâga att góra eller inte, sà lánge det kan vara av allmänt intresse; tillfóra debatten en ny infallsvinkel etc etc.

Dock undrar jag som sagt hur passa kul det ár att ha kletiga Singoalla etc i fickan?? Dessutom fàr man vál hâl i tánderna av dem?

MVH /Masse
 
Dementi

Tyvärr tror jag inte de har några bolagsjurister på Göteborgs Kex. Kexrättsliga spörsmål är relativt ovanliga. Vad jag kan komma på skulle det nog främst röra sig om skadeståndsmål där konsumenter har stoppat chokladkex i fickorna på sina nya vita byxor och satt sig i solen. Men sådant gör man helt enkelt inte. Kexen skall förvaras kärleksfullt nedstoppade i ryggsäcken.

Kalle

P.S Stockholms Kex, det förstår jag inte? Vad är Stockholm? D.S
 
Jag gillar också Singoalla och Ballerina av samma skäl som Kalle Esbo och jag kommer inte alls från Göteborg. Kul med trådar som inte bara tar upp frågor och svar.

/Jonas U
 
Äventyrskexchooklad...

På temat krossad choklad där man hoppas förpackningen håller kan jag berätta att jag en längre tid har haft en äventyrskexchoklad med på mina små utflykter.... Den har varit i med på saker som cykelsemester i styrstångsväskan en vecka. En dryg vecka i fjällen på sommaren. Polen och litauen två veckor typ. Vet inte om den var med på vinterturen i sarek..... Jag hur som helst en massa olika saker under ett par års tid. Kortsagt den har varit med när jag gjort något "äventyrligt". Den var mycket länge mjuk som om det vore mjöl i den men under en afrikaresa förra våren smälte den ihop och blev homogen igen.... Den förvaras för säkerhetsskull i en skyddande plastpåse för att undvika olyckor.
Tanken är att när jag sitter i en snöbivack och håller på att smälta och frysa ihjäl någon gång eller motsvarande så ska den få rädda livet på mig.....

En annan sak som inte är kul att få utkladdad i ryggan är powergel. Ni vet såna där tuber med energi som är som marmelad typ.... Jag fick en sådan krossad i en ytterficka..... INTE ROLIGT.....

Lite bort från ämnet.....förlåt.... Kan dock påpeka att jag också gillar ovan nämnda kex....

Äventyrskexchoklad kan jag dock rekomendera alla. Det blir som en trogen vän att dela sina minnen med (OBS! ironi).
/Andreas
 
Re: Äventyrskexchooklad...

ala; sa:
under en afrikaresa förra våren smälte den ihop och blev homogen igen.... Den förvaras för säkerhetsskull i en skyddande plastpåse för att undvika olyckor.
Tanken är att när jag sitter i en snöbivack och håller på att smälta och frysa ihjäl någon gång eller motsvarande så ska den få rädda livet på mig.....

Jag tar till mig tipset. Nästa gång jag sitter och fryser i en snöbivack under en afrikaresa kommer jag att känna mig mycket säkrare.

(kunde inte låta bli)

Jag kan dock konstatera att även jag är en kexvärnare på ungefär samma sätt: det enda i min packning som förblivit oförändrat efter alla år och vandringar är rullen med singoalla/ballerina. Ryggsäckar har kommit och gått, kängor har bytts ut, kläder har slitits ut, mycket har ersatts av nyare och bättre, men kexen består!

Kalle
 
Hoppas det inte är samma rulle =)

Kunde inte heller låta bli. =)

Tycker också om dessa kex väldigt mycket.

och som Kalle sa Stockholm? vad är det? =)

/Mattias
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.