Sydamerika...

Hej på er!

Skulle gärna vilja få info från folk som varit och rest i sydamerika.
Vi planerar att åka till Argentina och bestiga Aconcagua i slutet av 2005. När detta är klart tänkte vi stanna någon månad och åka runt och njuta.

Någon som har tips på sevärdheter?
Vi tänkte hinna med Carnival i Rio. Bara det skall bli en upplevelse för livet om man överlever. Nog större risk att man dör i rio än på berget.. :)

Hur är det att resa som turist i sydamerika?
Försöker alla blåsa en?
Har hört att maten skall vara hyffsat bra.

All info emottages varmt.

Vänligen
Hampus Lind
 
Jag planerar också att försåka ta mig upp för Aconcagua i den vevan. Kanske ses där :)

Jag backpackade runt i delar av Sydamerika förra sommaren och det var helt underbart. Då besökte jag Peru, Bolivia och Brasilien.

Rio låter som en superbra idé. Helt klart en av de bästa städer jag besökt. Ett måste.

Dessutom blev jag om möjligt ännu mer såld på Peru, med gamla Incalämningar som Machu Picchu.

Bolivia var också helt klart sevärt. Jag gav det dock lite för kort tid då.

Vad gäller säkerheten tror jag det beror mest på hur man själv uppför sig. Super man sig full och springer in i skumma områden med en systemkamera runt halsen så klarar man sig nog inte så bra. Har man däremot en lagomt stor portion omdöme så tror jag det går bra. Jag är inte det minsta rädd för det då jag åker tillbaka.

Mat kan du hitta bra och billigt i princip överallt i Sydamerika. T ex 3-rätters middag inklusive dryck för under en tia i Peru.

Lycka till på resan!

Hör gärna av dig om du vill ha mer info
/Johan, johan@rees.se
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.