Svensk/nordisk firma som fyller på dun i sovsäck?

Hej,

Har sökt här på forumet och på internet för att hitta någon firma som åtar sig sådana jobb, helst inom landet. (Jag vill inte göra det själv) Har hittat företag i UK, men tänkte om det fanns någon firma som gjorde det i Sverige/Norden. (Ja, jag har kontaktat tillverkaren Fjällräven, men de gjorde inte sånt, och de svarade inte på om de kände till någon firma som gjorde det.)

Jag lägger hellre lite pengar på att boosta upp min säck, då den modellen inte tillverkas längre, än att köpa en ny.

//Erik
 
Jag är född och uppvuxen i Örnsköldsvik och bodde där fram till 1975. Jag hade några bekanta som jobbade på Fjällräven. Då gjordes Fjällrävens sovsäckar i England om jag minns rätt.

Sedan flyttades allt mer tillverkning ”utomlands”.


OT¨
Syrran hävdar med en dårens envishet att Microsoft är en fiber som Fjällräven använde i sina syntetsovsäckar även om en känd amerikan sedan stal varumärket till något helt annat, som nog ingen som är under 80 år kan ha missat

Per
 
Jeg tror dette firmaet både vasker selve posen og etterfyller dun når det trengs. De kan sikkert etterfylle litt mer enn det var tidligere hvis du spør dem om det. Se sidene deres under vedlikehold.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.