• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Svartedalen söndag?

Tänkte ta en runda i Svartedalen på söndag och tänkte ta med lite grillpryttlar för att rasta vid något av vindskydden. Någon/några som är sugna?

Detta gäller alltså Svartedalen i Västra Götaland, utanför Stenungsund!

// Jocke
 
Det passar mig

En tur till Svartedalen vore intressant. Förmodar att det rör sig om en dagstur? Tidigt eller sent, spelar ingen roll för mig. Jag bor i Trollhättan och kan ta mig dit rätt snabbt.

MVH
Per
 
Japp, en dagstur. Vi var väl en 15 förra gången vi knallade i Svartedalen :) Det var en rätt lång sträckning rakt genon hela reservatet och tänkte ta en lite annan sträckning denna gång.

Runt 10 eller så tycker jag verkar vettigt?

// Jocke
 
Finns det några konkreta planer på startplats och rutt? Har du (Jocke) några tips där man hittar bra kartor (förutom vanliga som ex. gröna kartan) över området på Nätet?

/Per
 
Jag hade tänkt mig att man kör till Bjurhått och ställer bilen där, har inte sett ngn bom så? Sen tar man en runda åt högerhållet i reservatet och återkommer till samma plats igen.

// Jocke
 
För varmt för vandring

Det ser ut att bli tokhett imorgon. Jag skjuter upp mitt besök i Svartedalen till ett annat tillfälle. Intresset i bland övriga i forumet är inte så värst heller. Lite kort varsel och dessutom är väl många redan ute på olika semesterturer.

/Per
 
Jag var i Svartedalen men stannade vid stendammen iställt och badade, över 30 grader i skuggan. Att dra på sig goretex-skorna och ryggsäcken och ge sig ut i solen lockade inte så där jättemycket :)
 
Jag var ute med hund och spatserade i området också :) Mellan träden finns ju en del sjöar, så bara att hoppa i med hund och kläder och sen gå igen hehe.

// Jocke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.