• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Tyresta nationalpark imorn söndag..?

Hösten och färgerna har kommit. Värmen är kvar. Perfekt utgångsläge för en dagsvandring i Tyresta nationalpark. Jag åker dit imorn. Passa på och följ med! Roligare att var fler.

Jag hoppar på pendeltåget som går 8.55 från Sthlm södra till Handen. I Handen är det byte 9.25 till buss 834 mot Tyresta by. Framme 9.44. Har ingen kommit fram till mig på vägen ställer jag mig utanför bussen och ser allmänt förvirrad ut :)

Väl framme tänker jag mig en vandring på runt 4-5 tim beroende på leder, väder, sällskap, antal fikapauser osv. Jag går gärna till området som brunnit tidigare. Var där för ett år sen. Så läckert! Kul att se vad som hänt sen dess.

Nå, ses vi i Tyresta?

Maria
Tel 0702/334485
 
Hur blev det? kom det någon?
Jag hade gärna följt med- men jag var ute i går och gick 10 km och känner mig rätt trött i kroppen idag (har inte varit ute på två veckor har varit sjuk).
Brukar du gå fort eller lagom långsamt?
Lotta
 
Det blev en toppendag. Vädret var ju bara underbart så det blev en ganska lång tur.

Men jag fick inget napp på min invit så det fick bli en tur på egenhand. Vilket också är skönt. Nästa gång jag är sällskapssjuk får jag väl försöka vara ute lite mer god tid... Håll ögonen öppna!

Brukar du gå fort eller lagom långsamt?
Lotta

Oftast går jag nog snarare lagom fort :) Men det varierar förstås. Är jag i fototagen kan det bli en hel del strosande med mkt pauser. Men det är skönt att få gå-av-sig ordentligt då och då.

Maria
 
Hadde man sett det i tid så kanske du fått sälskap...unjefär när du var i handen låg jag och kisade upp mot förmiddagsljuset som silade in bland granarna ur min sovsäck en bit utanför lida friluftsgård.
 
Jaha det är ju typiskt att man läser det här måndag. Jag var där igår (sön) och gick etapp 3, 2 och 1. alltså trån Tyresta till Björkhagen ca 26 km.
Får nog läsa forumet lite oftare. Roligare ju om man kan gå med någon.
 
Jag hänger gärna på vid ett passande tillfälle. Har av någon märklig anledning aldrig varit i Tyresta. Vad sägs om kommande helg, 6-7 oktober?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.