Stugturer 2020

Hej!
Årets pandemi fick mig att avstå från vandring.
Tyckte det kändes bäst.
Jättetråkigt så klart.
Dela sovvagn med några okända ville jag inte och
att tälta är inget alternativ för min del.
Att "förboka" stugor kändes också litet opraktiskt även om
jag tidigare gjort förskottsinbetalningar.
Då har det ju också varit en stor flexibilitet om man råkade
komma på ett senare eller tidigare datum.
Hur blev det i år?
Ni som vandrat och bott i stugor kan väl skriva några rader om hur Ni upplevde
allt.
Vonsan
 
Sover iofs i tält, men Fältjägaren & Vålåstugan besöktes och var inte speciellt svårt att hålla avstånd där.

På Helags Fjällstation var social separation ett skämt i huvudbyggnaden, precis lika trångt som vanligt. Bättre i självhushåll.
 
12 tältnätter och 5 stugnätter varav 2 nätter i samma stuga. Det var mycket ensamt i stugorna förutom i Stalo. Men även i Stalo fick jag eget rum (trots att jag kom väldigt sen på kvällen) och det var lätt att hålla distans i de gemensamma utrymmen. Överallt fanns det handsprit, vatten och tvål uppställda i köket, vid ingången och dasset. Det enda som verkade inte så noga var det där med lakanet. Trots att jag hade ett lakan sedan tidigare (en sådan man kryper i) skaffade jag mig extra ett underlakan eftersom det lakanet som man kryper i ej var godkänt i år. Sovsäck och egen kudde hade jag med mig. Det var egentligen ingen som frågade vad man hade med sig och jag såg att andra hade bara det där kryp in lakanet med sig. Ganska onödigt i efterhand att jag skaffade ett underlakan.

Vidare hade jag inte förbokat någon stuga, det var omöjligt eftersom jag i början skulle vandra delvis oledat och jag inte visste hur länge etapperna skulle bli eller orka. Jag chansade och det var inga som helst problem att få plats.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.