Större sko?

Hajhaj, min högra fot är något större en den vänstra, jag har relativt små FiveTen skor, bör ja tänja ut högerskon något och isåfall hur? Det gör förjävligt ont i tårna på högerfoten medans vänsterfoten sitter som en smäck. (Storlekskillnaden på fötterna beror på broskbildning efter långvarig skada)
 
Fel skor?

Min vänsterfot är större än den högra (helt genetskt, tror jag). Jag får därför välja: för liten på vänster eller för stor på höger.

Mina förra skor var ett par Boreal Stinger. Dom är helt i läder utan foder. Dessa tänjde sig efter ett tag så att de passade på bägge fötterna. Hurra!

Mina nya är ett par 5.10 Anazi (eller vad dom heter). Dessa är fodrade och har hittills inte tänjt ut sig ett dugg, aj! (men jävlar vilken bra friktion!)

Så, är skorna fodrade kan det bli svårt.

PS. Jag tänjde ut mina Stingers genom att blöta ner dom och gå omgring i dom. Funkade bra DS
 
Jag har bara hört inte provat att man kan köra skorna i mikrovågsugnen i ca 40 s (tror jag det var). OCh sedan ta på sig skon med en tunn socka...

Har aldrig provat med han jag pratade med som hade gjort de sa att de hjälpte om de tryckte på några punkter i skon... kanske hjälper i detta fall också...

Någon som vet mer i frågan??

/Gustaf
 
5.10

Jag har oxå ett par 5.10 (X-ray) skor och mitt problem är precis tvärtom! Jag tycker att de har töjt sig otroligt mycke så mycke så att det är nästan bekvämt att gå runt med de!

Vet någon hur man kan krympa skor ?????
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.