Spår efter vad?

Bredd ca 9 cm. Tog tyvärr ingen bild på spårlöpan.
Har pillat lite med bilden för att få spåret så tydligt som möjligt, det är snö och inte aska... = )
 

Bilagor

  • spar_080829.jpg
    spar_080829.jpg
    105.7 KB · Visningar: 1,305
det är bra att lägga med något annat föremål i den här typen av bilder för att man ska kunna få en referens. nu vet jag inte ifall det är en råtta med nageltrång eller en älg med underlivssvamp..
 
det är bra att lägga med något annat föremål i den här typen av bilder för att man ska kunna få en referens. nu vet jag inte ifall det är en råtta med nageltrång eller en älg med underlivssvamp..

Tack, jag vet, du är inte den första som påpekar det. Då spåret är 9 cm brett (som det står ovan) så kan vi nog utesluta råttan och din gissning på älg tror jag inte stämmer heller då älgen då iaf de norrbottniska älgarna är hovdjur... ;)

Klager, spåret är taget på Slitelmas nordsluttning, i "bredd" med svenska Stortoppen ungefär.
 
det är bra att lägga med något annat föremål i den här typen av bilder för att man ska kunna få en referens. nu vet jag inte ifall det är en råtta med nageltrång eller en älg med underlivssvamp..

Jag vet inte var du fått det ifrån? Kollat på för mycket film kanske...

Men för att återgår till ämnet så är min gissning Vargspår. Storleken och den runda formen tyder på det. Hur långt var det mellan avtrycken?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.