Söker skräddare i Stockholm som tar sig an friluftsbyxor

Finns det någon här på forumet som känner till någon duktig skräddare som klarar av att lägga upp lite mera avancerade friluftsbyxor, som t.ex. byxor som är gjorda i fyrvägs stretch tyg.
Eftersom det i mitt fall finns en dragkedja nertill på byxorna, så måste man här först kapa byxan strax under knät för att sen lägga upp dem och sy ihop igen. Jag vill helst att "uppläggningen" skall vara så osynlig som möjligt.
 
Har inte tips men vill varna lite för en söm högre upp. Jag har haft zipoff-byxor med riktigt tunn dragkedja men tyckte att det var obekvämt med en söm som tar i varje steg man går. Går inte att fålla från rätt håll då? De som kan brukar ju vara rätt skickliga. Jag har använt min vanliga skräddare till småfix med MC-ställ och liknande.

Jag vet annars att Norröna har något slags service center i sin stora butik mitt i Stockholm: http://www.norrona.com/Stores/Norrona-Stockholm Har också en kompis som fått någon GTex-jacka fixad via någon kontakt från Naturkompaniet, ska kolla vem som gjorde det och återkomma.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.