Snart börjar mitt Äventyr

Nu Börjar snart mitt stora livs Äventyr att cykla Runt-Hit-Dit-Upp-Ner i Europa och eventuellt andra länder utanför dessa gränser.
Jag är inne i dom sista planeringarn och i slutet av Mars 08 bär det av.
Självklart så tar jag tacksamt imot Tips & Råd. Sedan undrar jag om någon ska söder ut i slutet av mars och känner för lite cykelsällskap då är det bara att höra av sig.
Sedan kanske någon drar iväg senare nästa år hör gärna av er så ser vi om man kan samstråla alltid trevligt att träffa på likasinnade under en liten tur som denna.
Ni kan läsa mer på min blogg :]http://eleuthera1965.spaces.live.com

Jag kommer att skriva både på min blogg och här på utsidan och hoppas att det ska kunna bidraga med lite inspiration.

Eleuthera
 
Senast ändrad:
Underbart

Jag blir riktigt sjuk när jag hör dina planer. Kan du inte berätta lite mer hur du tänker dig? Planeringen tillhör ju också det roliga. Jag cyklade till Italien i somras och har fått giftet i blodet, vill bara ut igen.
Lycka till!
 
Om cykelleder finns i landet följ dem för det gör att man får trevligare vägar att cykla på.

Av de länder jag hittills besökt har Storbritannien de bäst skyltade cykellederna.

Man kan ofta följa lederna utan karta om man tänker till lite då och då. Den vanligaste orsaken till att skyltar fattas är att någon saboterat dem med att antingen ta bort dem eller vrida på stänger skyltarna sitter på. Den näst vanligaste orsaken är vägarbete då man plockat bort stolpar som skyltarna sitter på. Man kan då fråga sig fram.
 
Tack för tipsen:

Det brukar vara så att det kan krångla till sig lite med skyltarna, men jag visste inte att det var så bra skyltat i Storbrittanien.
Eleuthera
 
Jag blir riktigt sjuk när jag hör dina planer. Kan du inte berätta lite mer hur du tänker dig? Planeringen tillhör ju också det roliga. Jag cyklade till Italien i somras och har fått giftet i blodet, vill bara ut igen.
Lycka till!

Läs mer på min blogg så får du säkert mer "gift i blodet" Sedan ligger ju hela värden där och väntar eller hur??
 
Häftig packning

Nu har jag läst din blogg. Det var en häftig packning! Det är många kilo som skall släpas upp för varje backe. Om du tänker cykla i södra Tjeckien söder om Prag, så är det som att cykla upp och ner för Hallandsåsen i åtminstone trettio mil. Jag hade tjugo kilos packning i somras och det var inte direkt njutbart alltid. Nu har du förhoppningsvis bättre ork och kondis än jag och kanske också mer erfarenhet av långcykling, jag får inte fram det direkt. Jag bävade för alperna men det var förhållandevis lätt för då var det mer ärligt, det gick uppför till passet och sen var det nerförbacke.
Lycka till i vart fall!
Snygga bilder förresten på din blogg (utom partybilderna)!
Min resa finns här http://web.telia.com/~u19236182/Italien%202007.mht
 
Tack du!

Jag håller med dig många kilon blir det, men det är Foto utr som är den stora boven & snorkelgrejorna andvänder man kanske inte varje dag.
Så det kommer att bli tuffa uppförslut, Hallandsåsen är ju en mardröm för sig så 30 mil hallands ås är inte att leka med.
Jag har ju inte någon tid att hålla eller att passa.

Tack för komplimangen ang mina bilder men du måste hålla med att lie söt är man allt på partybilderna ..........:cool:

Må väl och ha en god jul & nyårs helg

Eleuthera
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.