snabb rådgivning!

Jag är i färd med att åka och titta på ett par pjäxor som privatperson säljer. Tyvärr är jag fortfarande mkt grön på området långfärdsskridskor, så är det någon som känner till ett par pjäxor med märket "vet sport" med vibram-sula.. vad betyder det?
Finns det något speciellt att tänka på för pjäxor, förutom att storleken bör passa?
 
LisaJ; sa:
Jag är i färd med att åka och titta på ett par pjäxor som privatperson säljer. Tyvärr är jag fortfarande mkt grön på området långfärdsskridskor, så är det någon som känner till ett par pjäxor med märket "vet sport" med vibram-sula.. vad betyder det?
Finns det något speciellt att tänka på för pjäxor, förutom att storleken bör passa?

Kolla så att de inte är alltför "knäckta" över tå-lederna,kan göra jävulskt ont och skava upp stora sår.


peter
 
Dina fötter bestämmer

Hälen måste kunna sitta hyfsat stadigt.

Verkar de gå att få hyfsat täta? Testa att doppa i en balja. Du skall kunna doppa foten upp till fotknölarna utan att du blir våt om fötterna.

Promenadlämplighet är ett stort plus.

Inte alltför tunga.

Thure
 
Vibram är förövrigt ett mycket kännt märke på sulor, men det betyder inte nödvändigtvis att just denna känga passar dina fötter eller dina skridskor.

Som nybörjare vill man oftast ha stadiga kängor, har man åkt endel brukar man föredra större rörlighet i vristen. Men det är också individuellt hur mycket rörlighet man vill ha. Kvinnor vill ofta ha mera stöd i vristen.
 
Nu har jag kommit in på ett annat spår.. att använda stabila kängor istället för pjäxor. Man kan tydligen lägga till en bygel på skridskorna så att de flesta skor passar. De hade ett paket på stadium med känga och skridskor med såna bindningar. Kängan var 100ggr skönare än de traditionella långfärdspjäxor jag nu provat, och enligt försäljaren lika stabila samt vattentäta. Frågan är ska jag tro honom på det?
Vad finns det då för anledning till att folk har dessa betongblock till pjäxor på fötterna som de trad. känndes som? Är det kanske som inom klättringen, ju oskönare skor desto vassare? ;-)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.