Skidbestigning Mont Blanc i mars någon?

Vi är två skidbestigningsentusiaster som kommer att randonnea i Mont Blanc/Monte Rosa området i perioden 10-20/3 och om väder och vind tillåter göra ett försök på en skidbestigning av Mont Blanc från italienska sidan via Aiguilles Grises. Eftersom det är en lite mindre befolkad (förmodligen på den tiden totalt avfolkad) rutt skulle det kännas bättre om vi var ytterligare ett par stycken. Någon som känner sig sugen?

Klas
 
StoraBerg; sa:
Hm. Det kan vara ett alternativ. 10-20 mars. Vilka veckor blir det?

Mvh
Magnus

Det är från slutet av vecka 10 och hela vecka 11. Planen är att köra några relativt lättåtkomliga 4000 toppar i Monte Rosa massivet som uppvärmning och aklimatisering för att sedan ställa in siktet på Mont Blanc.

Klas
 
Hmm, det skulle va kul att bli med. Jag får kolla mina job planer! Om inte annat så kan ni komma förbi för en öl på vägen dit (bor i Geneve). :)
 
Ciao,

Såg just nu detta och jag skulle kunna tänka mig slå Er följe om Ni är intresserade. Kanske inte hela tiden utan någon topp här och var när tid finnes. Jag praktiserar detta regelbundet i området då jag är bosatt i Turin. Kan tom ta med mig fler italienska kompisar.

Angående Mt Blanc delen så får vi se hur stark man är men det lockar som ett slutmål.

Saluti Christian
 
yoyo76; sa:
Hmm, det skulle va kul att bli med. Jag får kolla mina job planer! Om inte annat så kan ni komma förbi för en öl på vägen dit (bor i Geneve). :)

Tack för inviten men vi flyger till Milano så Geneve ligger lite off. Hur som helst hör av dig om du kan slita dig från jobbet.
 
chrtur; sa:
Ciao,

Såg just nu detta och jag skulle kunna tänka mig slå Er följe om Ni är intresserade. Kanske inte hela tiden utan någon topp här och var när tid finnes. Jag praktiserar detta regelbundet i området då jag är bosatt i Turin. Kan tom ta med mig fler italienska kompisar.

Angående Mt Blanc delen så får vi se hur stark man är men det lockar som ett slutmål.

Saluti Christian

Ni är välkommna att hänga på det ni vill och kan. Hör av dig när det närmar sig.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.