Sanering av Teva Sandaler !

Hej Alla !

Går sedan flera år tillbaka runt i mina Teva Sandaler året om och trivs obeskrivligt bra i dom men jag har ett litet Problem ! Efter ett tag så börjar de lukta och jag skulle vilja säga att jag har testat massor av sätt att bli av med doften men utan något speciellt bra resultat.

Någon som har någon bra metod ? Går de att Köra i maskinen ?

Tacksam för alla tips !

Läste på denna sida för några år sen att man skulle stoppa in dem i frysen över natten för att bli av med lukten men tycker presonligen att detta hjälper föga !

 
Tips och tips

Hejsan.

jag vet inte om jag har ett så bra tips, men jag har märkt att det kan börja lukta lite. Då jag paddlar mycket brukar jag då och då hänga dem släpandes i vattnet efter kajaken endag. det brukar ta död på den värsta luketn och så ser de ut som nya.

Pelle
 
Teva

Hej,

Hade samma problem med mina och skrev direkt till Teva tillverkare i USA.

Stoppa dem i maskin men i ett örngott eller annat tygmtrl som du kan snöra samman. Kör på kortprogram och inte mer än 40 grader. Rent och fint och sandalerna höll. Lukten försvann och används fortfarande.
För säkerhets skull kan du ju skriva direkt till Teva via mail och höra om de har ngt nytt att komma med.

mvh/peter
 
Tack !

Tack för tipsen nu ska mina sandaler ut och åka båt fast först får de nog snurra ett par varv i Maskinen !

 
Klorin!

Jag har inte sanerat mina Teva med detta men väl speciella fotinlägg, sulor och liknande som kan börja lukta mycket illa efter ett tag. Jag antar att det borde fungera bra på även Teva-sandaler. Lite Klorin i en hink med vatten bara och så i och låt ligga. Kan kännas lite "badhus" ett tag men det går bort (ta inte för mycket klorin bara). Och så bör inte sandalerna ha några detaljer som kan blekas av klorinet.

Lycka till!
 
Såpa!

Hej!

Prova detta: 1) Skrubba ordentligt med vatten och såpa. 2) Fyll en hink med vatten. Häll sedan i rikligt med såpa. Släng i sandalerna och lägg nå´t tungt på för att hålla dem nere. Låt ligga en dag eller så. Skrubba ev. emellanåt.

/Mattias
 
Maskin

Jag har kört mina Teva i maskin 40 grader många gånger utan problem. De blir väldigt rena och fina
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.