Mina Teva stinker!

Mina Teva-sandaler stinker något fruktansvärt. Var ute och paddlade i helgen, sandalerna var blöta ganska länge och när jag kom hem trodde jag att någon dött i lägenheten, men det var bara mina Teva.. Vad göra? Hur får man bort lukten?
 
Måste vara de nya materialen. Jag har haft mina "All Terrain" sedan början av 90-talet och de stinker inte det minsta: http://sneakers.pair.com/l/teva-atm.jpg

Testa att tvätta dem i en svag tvål/klorlösning. Skrubba dem, skölj och torka dem noga. Spruta dem med någon typ av antibakteriell spray som finns i marknaden. Borde funka ett tag i alla fall.

~Paul~
 
frysning...

Mina Teva-sandaler stinker något fruktansvärt. Var ute och paddlade i helgen, sandalerna var blöta ganska länge och när jag kom hem trodde jag att någon dött i lägenheten, men det var bara mina Teva.. Vad göra? Hur får man bort lukten?

Lägg dem i en påse i frysen några dagar, då dör många bakterier och lukten försvinner. Har provat själv med framgång.

/Patrik
 
Jag fick slänga mina! Provade tvättmaskin, klorin,frysen.... men lukten kom tillbaks!
Har köpt Crox istället ;)

/Janne
 
Tog en borste och gnugade ordentligt med "skurmedel". Sedan lät jag dem ligga och dra i Dettol( ungefär som klorin, används på många dykställen i Asien för att göra ren dykutrustning). Nu står de och torkar. Finns lukten kvar imorgon åker de in i frysen.
 
Garanterad luktborttagare : Sänk ner dem i ett bad av högkoncentrerad Salt/svavelsyra !

Obs ! Läs medföljande produktblad först !

Ingen lukt efter ett dygn garanterat.......
 
Men du, kom på en sak, har du ingen du ogillar i din omgivning ?, spika fast dem under dennes köksbord hemma, alt. skrivbord på jobbet, , så slipper du stanken....
 
Tog en borste och gnugade ordentligt med "skurmedel". Sedan lät jag dem ligga och dra i Dettol( ungefär som klorin, används på många dykställen i Asien för att göra ren dykutrustning). Nu står de och torkar. Finns lukten kvar imorgon åker de in i frysen.

Hoppade över frysen. Övriga åtgärder gjorde susen. Trots en veckas intensiv användning i fjällen har lukten inte kommit tillbaka.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.