Rustas uppblåsbara?

Har någon erfarenhet av Rustas självuppblåsbara liggunderlag?

5 cm tjockt och 249 spänn låter bra tycker jag!?

Johnny

Förmodligen bara skit

Jag köpte ett uppblåsbart sittunderlag från Rusta (ev var det Jysk) för några år sedan för 49 SEK eller något i den prisklassen. Man hade ”missat” att limma fast innehållet (skumplasten) mot ytterhöljet.

Så när man satte sig på sittunderlaget så flyttade sig all luft åt sidorna och man satt i princip på 2 lager ytterhölje.
Jag dissekerade (=klippte sönder) skiten och köpte ett Thermarest.
Men det finns andra fabrikat i prislägen mellan Rusta och Thermarest.

Per Brune

JohnnyL; sa:
Har någon erfarenhet av Rustas självuppblåsbara liggunderlag?

5 cm tjockt och 249 spänn låter bra tycker jag!?

Johnny

Jag har ett sådant köpt på Jysk. Funkar bra tycker jag (fin komfort). Skiten väger dock en hel del. Skulle inte använda det på vandring. Duger utmärkt på familjecampen.

Jag har köpt självuppblåsande i flera olika prisklasser och generellt kan man säga att priset är inte nån särskilt bra indikering på hur bra det är.

Biltemas är betydligt bättre än det dyraste jag köpt, dock är det tyngre.

Man får titta på hur konstruktionen verkar. De svaga punkterna brukar vara att svetsarna släpper och det går att se rätt bra på konstruktionen om det verkar hållbart eller inte.

Sen är det som sagt var det här med att det hela skall vara limmat inuti så det inte bubblar upp.

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg