Rossignol Big Berthod ?

Hej !
Vet någon nåt vettigt om fet-telisarna Rossignol Big Berthod ?
Kom just över ett par billigt på rea. Kan vara nåt för lössnö kanske, eller hur ?
MVH Mats
 

mountainman@spray.se (Mountain Man)

Gäst
Perfekta för skotertolkning! :))

Jag plockade fram en gammal Åka Skidor från -97 till frukosten i morse. (Att läsa...inte äta!) Och vad hittar jag där om inte en test av telisar där Ross Big Berthod finns med! Kortfattat var omdömet att skidan var hård och bred vilket gjorde den trög och tungjobbad i pist. Däremot fungerade den utmärkt utanför pisten och flöt på bra i lössnö...


Det stod ingenting om egenskaperna i höga hastigheter efter skoter... men det borde fungera utmärkt, inga tjuvskär där inte! :))


MVH/MM
 
går nog bra

Hej MM, mfl !
Rossignol Big Berthod har ju cirka 26 mm insving (dvs skillnad i mått mellan midja och brätte) och de skidor jag kört på tills alldeles nyss (K2 Piste Off) har 20 mm vilket torde betyda att Rossignolskidan ändå är lite mer lättsvängd. OK att den inte svänger lika bra som en carvingskida, men jag gillar ju stora svängar med surfstil i mjuka förhållanden (efter skoter har jag aldrig åkt, det var ett skämt ;-)
MVH, mats
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.