Riva 3 vs Chilli ?

Hejsan !


Åkte idag på Romme Alpin och lyckades köra sönder bindningen, en Riva 3. Jag har hört att detta är rätt vanligt fast det var första gången det hände mig.


Chillibindningen ska vara mer hållbar eftersom det inte finns nån kabel som kan gå av. Ni som provat Chilli, vad säger ni om ni jämför den med Riva 3 ?
Finns det nåt negativt att säga om Chilli ?


Undrar, Mats
 

100826

Gäst
Voilé 3-pincable

välkommen till BigBoyzClub Mats :)


Chili lär fungera bra mkt bättre än Riva 3 som är mitt hatobjekt nr2 (knapp tvåa efter Riva 2).
Om du vill ha en bindning som aldrig löser ut skulle jag ta mig en titt på Voilé 3-pincable. Du som gillar att gå på tur borde uppskatta den


nl
 

n_ruthner@hotmail.com (Niklas R)

Gäst
Skruvstäd

Godafton.


Nu är jag ingen stor åkare, varken fysiskt eller talangmässigt, men jag har iallafall kört lite på både Rivor och Chillisar.
Enda nackdelen jag ser är att foten sitter så rackarns hårt att det inte finns en sportmössa att bindningen "löser", eller vad man nu ska kalla det när foten glider ur bakåt på grund av fällknivsverksamhet. Åtminstone inte om man kör med plastskor.
Fast detta kanske inte ses som en nackdel i alla läger.


Tjingeling!


/Niklas


ICQ: 2385828
 

john.hughes@swipnet.se (John Hughes)

Gäst
Chilli kan `lösa ut´

Det beror helt på hur hårt man spänner kabeln -- den är ju justerbar med en skruv. Sitter den lite löst kan bindningen definitivt `lösa ut´, såsom jag fick erfara på en brant ifjol!
 

Anonym från gamla forumet

Gäst
Chili är bra

..dessutom kostar den inte mycket mer än riva III. Den är lite skönare att tura med också (lättare att böja upp hälen). Visst löser den ut! Jag har T2 och dom lossnar om man ramlar ordentligt. En fördel till: Man kan ta av kablarna om man lämnar skidorna i skid-stället, då blir dom lite mer oattraktiva att stjäla.


Beställ dina Chili på www.globetrotter.de Tar bara tre dagar och kostar 40 SEK i frakt om du betalar med kontokort.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Topi Rottefella RIVA 2 Telemark 3
rönnbacken Riva 2 Telemark 1
samme83 Riva 3 Telemark 4
nielsjonas Riva Z Comp? Telemark 1
JensLarsen Gnällande Riva III bindning Telemark 0
Crispi + Riva 3 Telemark 7
Elan stinger med riva 3 bindning! Telemark 0
slagskottet Vajer till Rottefella Chilli Telemark 0
kjelken Chilli många rykten få sanningar ? Telemark 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.