• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Reskompis på MC semester mellan 12/8 till 31/8

Tjej eller kille som vill dela semseterupplvelser på MC. Jag kör en BMW 650 Dakar och kan ta med någon som har utrustning eller om vi kan åka på egna hojjar.
Jag kan tänka mig allt mellan Lofoten till Marrakesh och Istanbul.
Skriv gärna direkt till min mail
DanielJinnefalt@Yahoo.SE
Vänligen
Daniel
 
Skulle haft mer sem

Måste bara visa att det finns fler hoj-åkare på detta forum, Önskar en trevlig semester vart det nu blir av.

Ps körde skottland i år det skall provas i livet ds
 
Norge då ?

Då kanske vårt vackra grannland i väst kan va något,Finns mycket vackert + fina hoj vägar både grus + asfalt din hoj är nog som hansken där.

Ps e 650 in e juste hoj att åka långt på menar motorvägs fart 130-140 km/h skall byte å den verkar intressant.
 
Re: Norge då ?

novis; sa:
Då kanske vårt vackra grannland i väst kan va något,Finns mycket vackert + fina hoj vägar både grus + asfalt din hoj är nog som hansken där.

Ps e 650 in e juste hoj att åka långt på menar motorvägs fart 130-140 km/h skall byte å den verkar intressant.

Norge rekomenderas starkt!

Jag vill slå ett slag för sporthojar. Känner flera som efter att ha bytt till sporthoj ökat komforten mot tex offroad:are vid semestertripper. Myten säger att "man hänger på styret", men i längden är detta en naturlig sittställning. Har varit på tur i Norge med en Honda 900 (med en massa "R" i modellbeteckningen) och roligare än så tror jag inte man kan ha på landsväg när det gäller 2 hjulingar som brummar.

God Tur!
 
Bergen

Visst!
Var på resa för några veckor sedan över Hardangervidda och fick snö under natten. 7 cm låg på tältet när jag vaknade, sedan upp på Dakaren och i väg i värsta vinterlandskapet; dom kallar den för äventyrsvägen :-D
Jag skulle gott kunna tänka mig norrut från Bergen och det är ett av mina prospekt helt klart.
Lite dyrt och väderberorende men helt klart det vackraste som jag sett hitills.
Vad Dakaren anbellangar så är den ett perfekt allroundverktyg för äventyr. Går bäst i 70 - 80 och 140 - 150 smidig osm en moppe och tål att lastas.
Har du semseter att ta ut så gör det ! :)
Daniel
 
Skulle va ql men det skall vandras i fjällen har ju bara ett liv mycket att hinna med.

Kör 750r idag och har gjort flera dagsturer på 75-90 mil inga problem,rekord södra tyskland-sthlm 147 mil inget som rekomenderas men kroppen helt ok tycker dock att det inte är någon vidare grus hoj(konstigt va) nog för att det funkar men man måste ju prova allt så det blir ett byte.

Tyskland då eifelbergen vid ringen är ju ruggigt vackert vet ej om man får tälta men dumme sweden fattar ju inte, så det e nog bara tälta på.
 
jaaaaaaaaaa

Jag har förvisso sålt min hoj, men kommer nog inte att vara utan länge till. Det suger alldeles för mycket i tarmen!

Har kört i Norge, Sverige, Tyskland, Holland, Österrike, Polen, Slovakien, Tjeckien, Italien, Frankrike samt lite till som jag inte kommer ihåg.

Sista turen var en kombinerad vandrings/MC-semester till österrike. UNDERBAR körning i Österrike. Rekommenderar det varmt o hjärtligt.

Toscana är också något av ett MC-paradis, i alla fall för mig :)

Körde en Africa twin senast, bortsett från extremt outhärdlig smärta i ändalykten är detta en kanonhoj på långturer. Vi var två personer inklusive ryggsäckar och full packning för övrigt på den.
Kan väl säga att den var lite dryg i hårnålskurvorna i österrike ;)

Så fort jag har fått tummarna loss och trillat dit på hojåkning igen kommer det bli kombinerade MC/vandrings-semestrar igen. Det är bara något av det roligaste som finns!!

/Jakob
[Ändrat av jakobg 2004-08-05 kl 15:28]
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
turmarkus Reskompis v38 Reskompis 2
turmarkus Söker reskompis med barn, tjej, kille. Reskompis 0
BACKPACKERMAN Reskompis o Vandrings sällskap Reskompis 0
fosvald Vita bandet reskompis? Reskompis 1
belone1 Reskompis för fjällvandring Reskompis 0
musse592 Reskompis till Mt. Everest base camp. Reskompis 0
nyajasmine Reskompis cykling/paddling v 28 Reskompis 1
istoffe Fjällvandring i juli Reskompis 4
Karton Turkamrat (-er) Sarek v36 - 37. Reskompis 0
JohannaA Reskompis i 18-25-års åldern! Reskompis 9
asa77 Reskompis till Asien Reskompis 1
Tompa82 Skottland & reskompis Reskompis 2
Rebeckaa Reskompis Nya Zeeland Reskompis 4
Storm-Stina Reskompis Nepal Reskompis 1
Polymeras Reskompis till Pakistan eller Bolivia Reskompis 0
luppan Reskompis Nya zeeland Reskompis 0
Suschie Reskompis? Reskompis 1
epkhnil Reskompis södra frankrike Reskompis 3
emm Reskompis snowboard (skidor) Reskompis 1
lindeskow Reskompis till östeuropa/Ryssland Reskompis 11
Yayente Reskompis till Alperna Reskompis 0
kalimantan Reskompis(ar) till Island. Reskompis 3
3690 reskompis Reskompis 0
Pigge84 REskompis Reskompis 6
Scanjock reskompis till tibet,nepal,norraindien,bhutan Reskompis 0
Mangeg69 Reskompis i Caribien Januari/Februari 2002 Reskompis 0
partysmurfen Reskompis till Asien Reskompis 0
AnnaKarin reskompis asien/australien Reskompis 4
gosedjuret Reskompis sökes till Los Angeles Reskompis 0
ani reskompis till asien Reskompis 4
bajen fans reskompis till asien eller nån annans stans Reskompis 0
bajen fans reskompis i asien Reskompis 1
s022vq Reskompis? Reskompis 0
5200 Reskompis før klettring i thailand? Reskompis 0
Söker reskompis över 35.. Reskompis 0
reskompis och restips Reskompis 0
Mont Blanc, reskompis v16-17 Reskompis 0
RESKOMPIS Reskompis 1
Reskompis sökes Reskompis 0
ålänning Sällskap på livsresan Reskompis 0
Alle95 Oerfaren kille på 22 år söker vandringskompis innan säsongen är slut! Reskompis 0
Ormrot Kebnekaise Syd/Nordtopp nu på lördag Reskompis 0
cybiont Vandra i Sarek med start nu på torsdag? Reskompis 1
saraabeiramar Grövelsjön - Storulvån på skidor, april 2016. Reskompis 7
gide Jämtlandsfjällen på skidor Reskompis 0
Makrolon Vill ut på tur! Reskompis 0
Caek06 söker manligt ressällskap för vandring på Korsika Reskompis 0
såg Trött på vara singel i skogen Reskompis 0
johanniska Trött på att vara singel i fjällen! Reskompis 173
literoligt Vandring med övernattning på öde ö i sommarsverige? Reskompis 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.