Problem med minneskort!

Befinner mig pa langresa i Centralamerika och har ett problem med ett av mina minneskort (Sandisk, 128 MB) till digitalkameran (Olympus Camedia C-720). Nar jag slar pa kameran far jag meddelandet "Card Error! 132F". Sa har langt har jag lyckats luska ut att det formodligen har att gora med att jag (eller manhanda datorn?) av misstag har lyckats forandra filstrukturen pa kortet fran FAT till FAT32, antagligen i samband med uppladdning av bilder till internet. Jag kan INTE formattera kortet, vare sig via funktionerna i kameran eller i Windows. Vet nagon vad man kan gora? Har bara ett patetiskt 8 MB-kort att tillga och har i Nicaragua har ingen hort talas om minneskort till digitalkameror. Att resa utan att fota kanns ju lite vardelost...
 
Antingen så har helt enkelt kortet gått sönder eller så strular ju något annat. Virus eller något sådant skulle kunna ha med saken att göra kanske ... testa något "pålitligt" internetcafe och virussök kortet..
/Henrik
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.