Ponton-film av Clifford

Clifford har gjort en demo-film ang användandet av pontonsystemet och säkerhet som kan vara av intresse för alla som är engagerade i kajaksäkerhetsfrågor. Ni kan hitta filmen under rubriken "Nytt" på http://www.vitudden.com

Jag vet att för somliga kan det vara provocerande att se både pontoner och Clifford samt VKV-reklam, så jag vill varna känsliga tittare.

Kåre
 
Jag vet att för somliga kan det vara provocerande att se både pontoner och Clifford samt VKV-reklam, så jag vill varna känsliga tittare.
Kåre

*asg*
Att du vågar sticka ut hakan & dra uppmärksamheten t en film som innehåller alla 3 upprörande elementen é modigt, ska bli kul att se reaktionerna :)
 
?

Clifford har gjort en demo-film ang användandet av pontonsystemet och säkerhet som kan vara av intresse för alla som är engagerade i kajaksäkerhetsfrågor. Ni kan hitta filmen under rubriken "Nytt" på http://www.vitudden.com

Jag vet att för somliga kan det vara provocerande att se både pontoner och Clifford samt VKV-reklam, så jag vill varna känsliga tittare.

Kåre
Ursäkta en okunnig! Men vad var provocerande?
 
Ursäkta en okunnig! Men vad var provocerande?

Det finns paddeltalibaner i varenda buske & har de funnit sin sanning kan de ha svårt att acceptera att andra kan se saken på annat vis, lr rentav på flera vis. I Kåres inlägg finns 3 potentiella minor:
1. Pontoner kontra eskimåsväng som självräddningsmetod.
2. VKV-typen av kajak kontra engelsk/eskimåtyp av kajak.
3. Lars Clifford, sök i forumet & du skall finna..
 
Anledningen till att inlägget hittills inte har upprört några känslor beror säkert på att Clifford nöjde sig med att demonstrera VKVs räddningssystem utan att racka ner på andra metoder. Själv hade jag velat se en ny Cliffordfilm där man får lära sig varför det är förkastligt med små sittbrunnar, knästöd, skeddor och grönlandsrollar. En sån film hade säkert kunnat bli en klassiker. :)
 
Nej, svårt att se att det upprör några känslor, pontonmetoden är väl EN metod bland andra som säkert fungerar bra i den typen av förhållanden som var på filmen.

Det jag tycker känns som en tveksam sanning är ju Cliffords regel nummer tre. Du ska klara dig själv.

Om man tror att man klarar sig själv med hjälp av den "universalmetod" som pekas ut som överlägsen självräddningsmetod så har man nog tagit sig vatten över huvudet (oj vad fyndig jag var där då:)). Att tro att ett genomgående rör och två uppblåsbara pontoner använda på det sätt jag ser på filmen innebär att man uppfyllt kriterie tre - Du ska klara dig själv känns mer som en falsk säkerhet.

/Rickard
 
Så länge man rer sig själv är det väl smått skit samma hur man gör. Min mor klarar sig inte upp själv i sin Lisa utan pontonerna.
Om hon brydde sig om att öva lite kanske det skulle ändras. Men att det händer...
 
Det finns paddeltalibaner i varenda buske & har de funnit sin sanning kan de ha svårt att acceptera att andra kan se saken på annat vis, lr rentav på flera vis. I Kåres inlägg finns 3 potentiella minor:
1. Pontoner kontra eskimåsväng som självräddningsmetod.
2. VKV-typen av kajak kontra engelsk/eskimåtyp av kajak.
3. Lars Clifford, sök i forumet & du skall finna..
Tackar för klargörandet!
 
Clifford du är min hjälte! Vad snabbt och smidigt det gick! Kan man montera sådana där ballonger på en Tiderace?

Jag borrar gärna hål i din kajak eller också finns varianten med remfäste men det funkar inge vidare för självräddning.

Annars kan du ju gärna kopiera så du inte besudlar din kajak med VKV-loggan eller så kanske mard.nu och deras system är ett alternativ. Jag försökte söka på deras hemsida men servern gick inte att hitta.

Kanske någon vet vad som hänt?

/Kåre
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.