Paddelfråga

Hej, jag är på jakt efter en ny paddel. Har börjat känna av en gammal axelskada så jag söker en lättviktspaddel med litet blad. Finns någon speciell paddel som är tänkt just för minsta möjliga förslitning på kroppen? Det finns ju paddlar med böjds skaft för att minska belastning på handleder. Alla tips mottages tacksamt.
 
Det är nog bra med anpassad paddel. Men minst lika viktigt är det med teknik. Gick en kurs förra sommaren där jag lärde mig hur man skulle paddla för att minska risken för skador. Om din teknik inte redan är slipad rekomenderar jag det!
 
En vingpaddel med små blad kanske kan vara något? Jag har hört att många som haft ont i axlarna blivit bättre med vingpaddel pga att man använder större muskelgrupper.
 
Vingpaddel

Hej

Har själv haft problem med axlarna, kör nu en Lettman Warp small och det funkar kanon.

Lettman kommer med en Warp xsmall snart det tror jag är en kanonpaddel för dig.
 
Liten o lätt

Werner Little Dipper är inte dum. Har inte hunnit testa den så mycket än men den känns bra so far. Superlätt och litet blad. Rakt skaft dock - jag har det smala och det passar mig superbra.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MrP Allmän paddelfråga? Paddling allmänt 9
calee En paddelfråga! Paddling allmänt 5
Freija Paddelfråga Paddling allmänt 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.