Outlet-butiker i USA

Hej!

Har någon tips på bra outlet-butiker med friluftsprylar på USA:s västkust? Gärna i regionen San Francisco - Los Angeles - Las Vegas.

Tack!
 
The North Face

The North Face har en alldeles fenomenalt bra outlet i Berkeley, Californien. Första gången jag var där var det stor rea. Man gick, såg hur billigt det var, plockade runt bland prylarna och hittade sedan avdelningen med reaprylarna... Kort sagt, mycket billigt och mycket bra saker, rekommenderas starkt. Det enda jag ångrar var att man inte köpte på sig mer saker...

Har ett ganska stort utbud av kläder, tält, sovsäckar och tält, något mindre utbud av ryggsäckar. Butiken ligger f.ö. på en tvärgata till San Pablo Avenue, invid REI, sannolikt en av Bay Areas bästa, men också ganska dyra, friluftsbutiker. Det finns fler outlets i Bay Area, men jag kommer inte riktigt ihåg var de låg.
 
REI

På REI på ovan nämda gata finns det the http://www.rei.com/stores/berkeley/index.html
Och där har de ett rum med bra reaprylar och återlämnade saker (tex fel storlek på skor osv) för riktigt bra priser.

När jag var där hade de 75% på halva priset så jag fick ett par GTX kängor för 200 spänn, GTX cykeljacka för 150 spänn, salomonskor för 150 kr och teva sandaler för 100 spänn och en massa annat!
 
Länken ovan gav mig det svar som jag grubblat på, Gilmore heter den tvärgata där The North Face har sin outlet.

Nämnas kan också att det i Bay Area finns en större mängd förstklassiga friluftsbutiker, bl.a. Marmot, Mountain Gear m.fl. Om man lyckas pricka in en av deras reor, och de infaller inte så sällan, kan man göra riktiga fynd.

REI har en stor rea på våren men jag skulle tro att den redan har varit. Själv hade jag oturen att missa den då jag var i full färd med att faktiskt använda de prylar som jag införskaffat tidigare...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EMBR Outlet/ Lagerförsäljning? Utrustning allmänt 2
Stor Outlet i tyskland Utrustning allmänt 1
wolfheat Butiker som säljer förstoringskort? Utrustning allmänt 1
skurken Kundtjänst för Engelska butiker - mina erfarenheter Utrustning allmänt 5
diluruf Online-butiker usa? Utrustning allmänt 5
jerklaren Tjeckiska, italienska, spanska, franska online-butiker Utrustning allmänt 3
Houelle Butiker i Göteborg med telemarksutrustning Utrustning allmänt 1
Egel Nät-butiker igen!!! Utrustning allmänt 4
johanv Butiker i Tallin Utrustning allmänt 3
pasi.rantala www-butiker Utrustning allmänt 0
Johan_olsson Butiker på Gotland Utrustning allmänt 0
Nic Browling Butiker i Göteborg, Borås, Varberg. Utrustning allmänt 5
Tordnado Vad köpa i USA!? Utrustning allmänt 12
skogsmästaren nätbutik från USA/kanada sökes? Utrustning allmänt 2
UffeB Retur av USA-köp - hur få tillbaka tull + moms? Utrustning allmänt 5
Henrik.A Taxfree USA Utrustning allmänt 1
Herr Nilsson Köpa från USA Utrustning allmänt 2
orkesterchefen Vad skulle ni köpa i USA? Utrustning allmänt 25
PAA Köpa uteprylar i USA / Kanada Utrustning allmänt 10
groda123 Camping i usa Utrustning allmänt 1
Linus_S Beställa Utrustning från USA ?! Utrustning allmänt 2
SFB Köpa kläder från USA?? Ge mig tips Utrustning allmänt 9
KJHJ Vad handla i USA? Utrustning allmänt 6
nature4you.nu Beställning från USA Utrustning allmänt 4
Carlarmfelt internetbutik USA Utrustning allmänt 11
mcemil Handla utrustning här i USA? Utrustning allmänt 1
Surjamten Moms vid order från USA? Utrustning allmänt 5
Farbror Vad är billigt i USA? Utrustning allmänt 8
Karhu Köpa i USA Utrustning allmänt 0
pack Beställa från USA Utrustning allmänt 10
pewe Jag skall åka till USA i MAJ, vad skall jag köpa? Utrustning allmänt 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.