Ortlieb !

Köpte 1 par Ortliebs väskor för två år sen och har inte ångrat det en minut ! Visst kostar de 1000 kr paret men de känns som om de kommer hålla i evighet. Alla Slitdelar gå att byta ut vilket gör att man inte behöver kassera dem om t.ex. en krok går av. Själv kör jag med light varianten, först va detta ett estetiskt ställnings tagande men så här med facit i hand så känns även denna väven mer stryk tålig än den andra varianten ( Har hat den andra varianten i vatten täta packsäckar ). Du skriver att du vill köpa dem i Västsverige och då kanske jag inte tar helt fel i att du även bor där. Gör du det så vet du nog lika väl som jag att här på västkusten regnar det halva året ( lätt överdrift men än då ) och det är hur skönt som helst att slippa oroa sig för att de man har i väskan ska bli blött, inga plats påsar inget tjafs.
Nu efter alla lovord så kommer även en lite rekommendation. Jag har två par Backrollers ena paret har det gamla kroksystemet QL1 och de andra QL2 systemet, skillnaden mellan dessa är att Ql2 är mycket lättare att justera vilket i och för sig är bra om man har en krånglig packet hållare. Nackdelen är att det kan va svårt och få dessa krokar att hålla sin inställning. Själv köpte jag QL2 eftersom jag fram på cykeln ville Backrollers vilket gjorde att QL1 systemet fick träda åt sidan.

Mvh Åke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.