Ont i armbågen

Hej!
Jag brukar alltid få bra svar av folk på utsidan. Den här gången har jag ont i min armbåge. Känns som om det är ett muskel- eller senfäste. Vad gör man? Har varit så här i några veckor, men jag har klättrat ändå. Nu har det blivit så påtagligt att det är svårt att sträcka armen= aj, aj... Måste man ha klätteruppehåll? Finns det skydd, salva eller nåt? Vad som helst, bara jag får klättra.
 
sluta NU och gå till läkare och sjukgymnast

Jag har INTE varit i närheten av en klätterklippa på drygt ETT ÅR.

Detta sedan jag INTE lyssnade på min kropps signaler. Alldeles för sent tog jag kontakt med en sjukgymnast. Jag har iofs har lite andra allmäna problem som kan ha medfört den riktigt långa läkningstiden (ej läkt ännu). Gå till en Idrottläkare (!) OCH till Idrottsjukgymnast på direkten OCH lägg av att klättra nu så att du inte åtminstone inte förvärrar det ytterligare. Från min horisont kan jag bara ge dej detta råd. Andra kanske har haft mer "tur" (eller grundhälsa) och ger därmed OK till fortsatt belastning, men det kan inte jag göra.
 
Eftersom skadan förvärras av klättringen, så är det nog tyvärr vila som gäller. Men se till att gå till en sjukgymnast och få ett tränings program för att träna upp musklerna kring armbågen. Om det är en inflamation så ta en intensiv Voltaren kur (recept belagt) alternativt Ipren, men kolla med en läkare först.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.