Nya mindre Klättermusensäckar!

Hej!
Har fler än jag sett på KMs hemsida under nyheter och pressbilder att de har massor med nya säckar på gång. Sjukt fina och jag undrar om det är någon som vet när de kommer. Sannolikt med deras nygalmla release med Mjölner, men någon därute vet säkert mer.
 
Ser ut som om de inte är färdigsydda än...

Vad ska man ha alla småögglor till? Visst kan man fästa linor till att fästa andra saker med vid ryggsäcken, men måste det vara så många? Och vad är det för metallbåge (?) som sticker upp bakom nacken?

Nja, då var de tidigare snyggare.
 
Runda huggtänder

De öglorna ser ut som huggtänder från nån haj fast runda istället :) Ryggsäcken ser väldigt avancerad och icke-lockande ut...Så många detaljer....
 
För att bedöma en ryggsäck bör man väl trots allt först testbära den med packning. alla andra kommentarer är väl trots allt sekundära
 
Vet du vad den väger? Klättermusen har väl aldrig påstått att de gör lätta saker, däremot vill de väl göra sken av att deras ryggsäckar är oömma och flexibla.

På gamla Mjölner framhävdes den låga vikten, och i rättvisans namn var den ganska lätt för en så stor och kraftig säck med så avancerat bärsystem - nästan ett par kilo lättare än liknande säckar från Haglöfs eller Lundhags.

Men återigen i rättvisans namn är det väl ingen som vet vad de nya säckarna väger. Särskilt avskalade är de ju verkligen inte. Överlastad med jox tycker jag de känns, raka motsatsen till de gamla säckarna. Det handlar ju också om styling; det går att få en detaljrik säck att se enkel ut. Haglöfs Sec tycker jag var ett bra exempel på det.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seved1 En mindre huggare Utrustning allmänt 7
AceOfSpades Burk med rakskum modell mindre Utrustning allmänt 16
ollefisk Mindre ryggsäck Utrustning allmänt 12

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.