Nepal november 2009

Hejsan! Jag och en kompis ska på vandringsresa till EBC i Nepal i höst. Vi ska vandra mellan 5-23 Nov med Far away adventures och kommer att vara en grupp på ca 10 pers. Tänkte kolla om det på detta sätt går att komma i kontakt med fler som ska dit under samma tidpunkt eller kanske till och med ingår i samma grupp:)
 
ett het tips angående utrustning så säljs det en hel del i tamel/katamandu men det mesta är kopior/skräp så leta noga och länge så går det att hitta seriösa affärer och det finns ALLT;)
 
Inte alla kopior är skräp, kvaliteten är väldigt blandad. Det finns också inhemska märken med (för det mesta) bra kvalitet och (alltid) lågt pris. Undersök produkterna själv, det kan skilja mycket mellan olika exemplar. Se till att du får med dig precis den produkten du provade och inte en "likadan" från hyllan!

Tillbaks till ämnet: Grattis, ni har en härlig vandring framför er! Jag gjorde den vandringen 2007, det är en fantastisk upplevelse. Jag ska till Nepal i oktober/november, men ska vandra Annapurna Circuit istället. Dock kommer jag vara i Katmandu sista veckan i oktober.
 
Kul! Det verkar också vara en fantastisk vandring. En fråga angående prylar och kläder i Kathmandu. Har ju förstått att det sälja en del kopior billigt, men även äkta grejor. Frågan är hur mycket billigare de äkta prylarna är jämfört med Sverige. En skaljacka tex?
 
Om jag minns rätt kostade en skaljacka, tex North Face, från knappt 2 000kr upp till ca 3 000kr. Utbudet är dock något begränsat, alla storlekar/färger finns inte. Jag fick också uppfattningen att det var en hel del utgående modeller. Så är det en specifik jacka du är ute efter är det blir det lite av en chansning att köpa den i Katmandu, men kan du anpassa dig för att få ett bra pris kan du göra en bra affär.
 
ooO!

Jag ska med på exakt samma vandring, och sen fortsätta upp på Island Peak! =D
Ser fram emot det som satan =)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.