• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Nepal - Everestvandring

Nepal - Everestvandring i sakta mak

Om två månader sticker jag iväg på min andra Everestvandring; var där även för två år sedan. Även denna gång blir det en solovandring helt i egen regi. Solo betyder inte att jag inte kan tänka mig att gå delar av vandringen tillsammans med likasinnade. Är det möjligen någon här som har likadana planer?
 
Vad kul att du också ska göra en sådan vandring! Jag har planerat genomföra en nästa år, ska till mount everst base camp då:). Iof inte värsta varianten men det jag siktat in mig på iaf.
 
Vandringen avslutad

Mitt förra inlägg är från januari i år, så nu har jag redan gjort min vandring (33 dagar i bergen) och är tillbaka i vardagen igen. Även jag hade en förhoppning om att komma till Everest BC och Kala Pathar (och Gokyo), men eftersom jag, förutom gammal, är alldeles för envis och därför bar min packning själv, så blev det till slut för tungt i den tunna luften. När jag skulle upp på Khumbuglaciärens höga morän (på 4900 m) försvann lusten och motivationen att pina mig. I stället ägnade jag mig åt dagsturer och umgänge med folk som jag lärde känna längs stigen för två år sedan. En mycket trevlig vandring! Men nästa gång ska jag ha bärare och ta mig till EBC och andra vandringsmål jag drömt om.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.