Nån som handlat från H&S Bike Discount???

Beställde en hel del prylar den 6:e Januari från Bike Discount och de skickade grejerna den 9:e januari. Den 22 Januari kom de till Malmö och där ligger grejerna än idag (27 januari) stilla.

Har ringt till både affären i tyskland och svenska posten och posten säger bara att det inte har lämnat Malmö, att det ligger still där. Och varför vet de inte.

Mitt paket väger ca 10kg sa dem på posten, och det innnehåller bland mycket annat fyra cykeldäck. (vet ej om de är vikbara eller inte)

Jag förstår inte varför dem inte skickar det vidare till mig!!!!! Blir snart tokig!!!!!! (slutmålet är förresten Sundsvall)

Är det någon som varit med om liknande med beställningar från Tyskland, eller har det gått fort för er?
 
NetOnNet

Nja, jag har de senaste månaderna beställt en del paket via webben både inom och utom Sverige. Det mesta har gått snabbt (England, Tyskland), men ett paket stannande precis som ditt, fast i Bromma (destination Vallentuna norr om Stockholm). Detta paket skickades från NetOnNet i Sverige. Till slut visade det sig att paketet var borttappat på Posten, och jag fick reklamera det. Fick tillbaka pengarna från NetOnNet, men eftersom paketet innehöll ett par julklappar blev det lite surt.
Hoppas du inte råkat ut för något liknande, men mitt råd är att trycka på Postens Kundtjänst och kräva dem på rejäla besked.

Lycka till, Eva
 
De e kört!!!

Har ringt massor med gånger till posten. Igår svarade en snubbe som sa att han skulle ringa importen i Malmö och kolla upp paketet och sedan skulle han ringa mig. Inte gjorde han det inte.. Gris

Ringde till posten idag igen (utrikesavdelningen som vanligt) och då svarade en tjej som sa likadant att det kommer att ta tid så hon ringer upp mig när hon hört med dem i Malmö. Denna gång ringde hon faktiskt upp mig.
Jipeee, tänkte jag.
Men
"Jag kan inte hitta ditt paket, så du får nog vända dig till avsändaren och be dem reklamera paketet"

Jaha, då fick jag ringa till Tyskland och försöka förklara på taskig engelska för någa som har taskig engelska de med. Vet inte om det gick så bra. Men har beställt nytt nu och förklarade i ett mail att jag snackat med dem i telefon och att de måste reklamera paketet som bara försvann hos posten.

Jag fattar inte hur man bara kan "tappa" bort ett 10kg paket på posten, om det inte är fråga om stöld såklart.

Jag blir riktigt less när man får höra sånt här efter 3 veckor och man måste vänta ytterligare dagar på att ett nytt paket skall skickas och förhoppningsvis komma fram också.
Skulle inte förvåna mig om det också "försvinner"

Tyvärr händer det allt för ofta.

Hoppas det inte är fler som upplevt samma sak. För det är bland det värsta som finns när man väntar spänt på att få hämta grejerna.

Nu är det bara att vänta och se om nästa paket är på väg.


Hur har det gått för er andra???
 
Det är sällan det är strul med handlarna, det är min erfarenhet. Svenska posten däremot... Där kan mycket hända.

Jag beställde zoophobas larver (mat till en kameleont) från en kille i skåne för några år sedan. Posten lyckades tappa bort paketet och det blev en massa strul. 2 veckor senare ringer det en panikslagen tant från lokala postkontoret och skäller på mig. Dom hade "äckliga larver" överallt och att jag skulle få betala sanering. Posten hade tappat bort paketet mellan skåne och västerhaninge. Sedan hade dom "hittat" det igen och det hade hamnat på lokala postkontoret. Men fick jag någon aviseringslapp? Trodde inte det nä. Blev ganska stora skratt bland kompisarna och jag hämtade inte ut paketet :)

Annars kan det löna sig att försöka leta reda på distributionscentralen där paketet ligger och prata med folket där direkt. Centralt på posten så tittar dom bara i datasystemet. Finns dte inte där är det borta.
Ring lokala disten i stället och försök få dom att hjälpa dig. Var trevlig och uppriktig så brukar dom alltid hjälpa till. Dom kan ju gå ut bland paketburarna och leta. Ofta är det bara så att det står på fel ställe, eller att fel paketbil plockat paketet. Då kommer det tillbaka till disten så småningom, så ring flera gånger (med ett par dagars mellanrum).

Det är sällan paketen försvinner. Desto oftare blir dom ställda på fel ställe eller hamnar på fel paketbil. Men dom kommer ofta tillbaka, och då har du redan reklamerat din försändelse...

/Mattias (som jagat försändelser förr)
 
Lite komiskt det där med larverna.

Det där med att jag ska ringa den lokala disten, det gjorde hon på posten som hjälpte mig och de kunde inte hitta paketet.

Men nu när jag bett Bike Discount att reklamera paketet och skicka nya så borde det löna sig. Synd bara att man får vänta på grejerna ännu längre.

Ifall det fastnar på vägen så blir det "hårdhanskarna" och då gör jag "allt" för att få reda på vart de tar vägen. Men det är nog inte så stor chans att detta också försvinner.

...men om...
 
Nu har det som inte får hända hänt!!!!!

Och det börjar med att jag igårkväll bad tyskarna att reklamera paketet och sen gjorde jag en ny beställning med lite extra prylar i.

Men idag fick jag en avi och det var det 3 veckor försenade paketet som inte hade kommit bort. De hade bara "glömt" att registrera att paketet hade lämnat Malmö och gått vidare till en terminal och sedan gått vidare till Sundsval. Allt sådant skall ju registreras av posten men inte hade de gjort det inte.

Så jag for in till posten och sa som det var och att de ska skicka tillbaka paketet till Tyskland.

Hoppas bara de godtar detta i Tyskland och att det inte blir någe krångel för jag har inte lust att betala en massa extra pengar.

Men nåt som inte går att undvika är att jag nu måste vänta ytterligare på det nya paketet. Tyvärr, men sånt här händer lätt när posten inte registrerar paketet och det får vi inte reda på förrän vi får avin, då det oftast är för sent. Detta paket tog 3 veckor att nå Sundsvall från Tyskland. Värdelöst!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.