Mycket otrevligt bemötande hos Bolmåns Kanot & Fritid/Ågården

Hej,

det här är mitt första inlägg på detta forumet och tyvärr är den mest negativ. Men jag hoppas att det kan leda till att färre personer behöver uppleva samma sak.

Förra sommaren ville jag och tre kompisar paddla längs Bolmån och Lagan. Vi hade bokat kanoter hos "Bolmåns Kanot & Fritid/Aagarden". Tyvärr var detta ett stort misstag.

Uthyraren var otrevlig redan från början, men allt eskalerade när vi lämnade tillbaka kanoterna på upphämtningsplatsen och han hade glömt att ta med vår deposition/pant. Han sa att det var vår skyldighet att påminna honom om denna. När vi sa att vi inte visste detta och därför inte påminnt honom förlorade han behärskningen helt. Med mycket hotande kroppshållning skrek han och förolämpade oss med mycket nedsättande ord, och darrande av rädsla satte vi oss i bilen.

Vi var alla mycket förvånade och shockade. När vi nästa dag pratade med polisen i Ljungby fick vi höra att den här mannen är känd och att det har kommit fler klagomål. Dock hade inget riktigt brått begåtts och därför kunde vi inte anmäla honom.

Paddla längs Bolmån och Lagan var dock fantastiskt vackert och härligt, med en mycket fin och välskött liten tältplats vid halvön som avgränsar en nästan stängd vik vid sydvästra delen av sjön Exen. Men för att försäkra er om att inte den härliga naturupplevelsen smutsas ner av dåligt bemötande rekommenderar jag att hyra någon annan stans.

Matilda
 
Senast ändrad:
Hej, vilken tråkig upplevelse. Men va fasen, blir man rädd och förolämpad av en person som är hotfull så tycker jag nog allt att något slags brott skulle kunna anmälas!?

Det känns lite typiskt att en person är känd av polisen och inget görs. Tycker det är svagt av samhället att inte kraftfullare reagera. Har ju kommit in flera klagomål (hos polisen antar jag?) tydligen på denna man som ni råkade ut för.
 
Gå vidare!

Tack för att du skrev och berättade. Låter som du har grund för din kritik och det vore därför bra om du kunde gå vidare och lägga upp din berättelse i Utsidans recensions bank. Om du gogglar på företagets namn kan du kanske även hitta konsumentguider som listar dem och där man ibland kan skriva ett omdöme.

Verkar även finns grund för att syna företagets ekonomiska verksamhet. Klarar man inte något så grundläggande som att bemöta kunder på ett korrekt sätt och dessutom ljuger om regler som gäller återbetalning av depositioner finns det säkert grövre oegentligheter i tex bokföring som Skatteverket och kommunens turistförmedling skulle vara intresserade av.

Är företaget dessutom godkänt som kanotcentral av Kanotförbundet skall de uppfylla en rad villkor som regleras i avtal som bla gäller hantering av depositioner. Så kontakta Kanotförbundet och berätta om din upplevelse och lämna då även numret till polismannen du pratade med så kanske de gör en revision. Blir företagaren utesluten åker de nog även ur de guider som riktar sig till turister och då slipper många andra uppleva det du varit med om. Så släpp inte detta nu utan gå vidare och gör det man kunde önska att andra besvikna kunder skulle gjort före dig!
 
intressant

att det är samma text på båda siterna (så gott som) och att de skickades in samtidigt av nya medlemmar. Om det nu var i somras... kan man få fråga varför varningen inte kommer förrän nu?

Eller är detta bara att betrakta som en liten Hat-kampanj?
Kanske är jag bara allmänt paranoid :)
BZ/
 
Företaget som kritiseras är inte registrerat under ovan angivna namn. Eftersom det dock finns både ett namn och dessutom ett telefonnummer som hör ihop med kajakfirman så kan man konstatera att det verkar som att kanotuthyrningen drivs i samma enskilda firma som ett jordbruk. Vid upplysning finns inget negativt registrerat på firman.
 
Hmmm

Flera första gångs postare som lägger ut liknande text på flera sidor??

Luktar lite bränd ost här eller??

Troligen grannen som har ett liknande företag men har för lite egna kunder :)
Smutskastning är väll nått för grannfejden eller?? ;)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.