Monster 70 el 75? Plattor?

nån som jfrt 70 o 75? visst, 70 svängkvickare, 75 stabilare fr allt offpist - men fortf rådvill. vad välja som telisskida?? vill kunna köra överallt, inkl toppa m stighudar o sätta crossplate + slalombindningar (har annars chilibindn). vill dessutom ha råd om plattor (märke) o höjd på dessa!

tack! ola
 
Monster med 7tm

Hej Ola

Gick innan jul och införskaffad ett par nya Monster 70 med 7tm. Själv har jag längd 178 så det blev ett par 174 skidor. Bindningen höjd ligger på ca 25 mm.
Jag fick chansen att prova dem i Tänndalen över nyår och upplevde skidan som kanon dvs det är inte skidan som sätter begränsningarna utan mera jag själv.
Har tidigare kört på ett par Rossi Attaque med Chili(varit mycket nöjd, dock är Chili kabel påväg att gå av). Bindningen 7tm kommer att ta lite längre tid att bli bekant med. Den är som jag ser det lättare att komma ner med dvs tar inte emot. Vilket jag ser som både fördel och nackdel. Fördel inga tår blir klämda som i Chili. Nackdel feelingen "försvinner", man kan inte ta "stöd" och känna var man har skidan. Bindningens höjd vara inga problem som jag ser det.
Hur som helst så fungerade Monster 70 bra i pisten och lätt uppåkta backar. Den kräver som jag tror en viss aggressivtet för att få fullt av skidan.
Någon riktig lössnöåkning blev det inte men däremot hoppas jag på vecka 5 i Serre Chevalier, så jag återkommer.

/Tomas
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.