Lunar Duo från SixMoonDesign

Till salu

Haloj.

Jag har ett Lunar duo till försäljning.

Jag ska köpa ett 4-säsongers fjälltält istället så jag ha inte längre behov av mitt Lunar Duo. Jag tycker det funkar mycket bra, men det är som sagt inget tält man tar med sig in i Sarek på en hösttur. Funkar mycket bra i låglandsterräng eller sommarvandringar i fjällen dock. Det går bra att ventilera då du kan ställa in höjden med dina teleskopstavar. Detta görs inifrån tältet så det är smidigt. om dfet blåser mycket kan jag tycka att det blir lite ostadigt, men det är det mesta om man jämför med Hillebergs Kerontält å andra sidan ;-)

Fråga gärna mer om du är intresserad av att köpa det av mig. Det finns i Storuman.

/Magnus
 
Lunar duo - positiva erfarenheter, men lite skakig kvalitetskontroll

Jag har också ett Lunar Duo som jag dock inte hunnit använda i fjällen ännu. För övernattning på sommaren är det det bekvämaste tältet jag har sovit i. Ventilationen är superb (Går också att stänga igen helt.) och man har rejält med uttrymme för 2-personer. Få tält är så rymliga. Det finns som sagt fler på forumet som använt tältet i fjällen, så sök. Jag kan inte komma ihåg att jag såg några direkt negativa kommentarer. Tältet har också fått mycket goda rekommendationer på Backpackinglight.com. Det ända problemet jag kan tänka mig är att det inte är det mest vindstabila tältet och att det ibland kan bli en del kondens (Som i alla enkelvävstält.). Jag tycket dock att kondensproblemet hanteras sällsynt bra i Lunar Duo i och med att ventilationen är så flexibel och att tältet är så stort att man inte stöter emot väggarna så lätt.

Vad gäller kvalitet så tycker jag den är god. Materialvalen och sömmarna är proffsiga, Dock bör man ha i åtanke att Six Moon Designs är ett "Garageföretag" , eller hur man nu översätter "Cottage manufacturer". Det händer att det brister en del i kontroll av leveranser. Min erfarenhet är dock att de rättar till problem utan kostnad, men det kan ju orsaka irritation och förseningar. Beställ alltså tältet i god tid för att vara på den säkra sidan. Mejla gärna tillverkaren och förklara att det är besvärligt att rätta till problem när man beställer från Sverige. Fördelen med denna typ av företag är ju att man får direktkontakt med chefen och designern av tältet. De är oftast snabba på att besvara frågor.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.