Lokal för kajakbygge

Hej!
Någon som vet var man kan få tag på en lokal för kajakbygge till vintern? På kanotföreningen är det tyvärr fullt. Ca 4 kajaker bör få plats. Alla tips emottages tacksamt.
/Sid
 
Hej! Det gick visst lite fort förut. Lokalen sökes i Göteborgstrakten.
Ursprungligt meddelande: Någon som vet var man kan få tag på en lokal för kajakbygge till vintern? På kanotföreningen är det tyvärr fullt. Ca 4 kajaker bör få plats. Alla tips emottages tacksamt.
/Sid
 
Temperatur

Byggde en kajak i somras, utomhus. Satte upp ett "pressenings-tält". Det beror på vilket lim du använder hur bra lokal du behöver.

Superepoxy (från plastic padding) är rinnigt, men funkar ner till nollan, Dessutom är det snyggt (genomskinligt.)

Araldit rapid går också rätt lågt, lite tjockare, men mjölkigare i färgen.

Casco Marin funkar ej under 15 grader. Kräver bra press vid limning och kan ej användas till att fylla ut ev. hål eftersom det krymper. Blir segt.

Alltså, låter du bli de kallaste månaderna kan du kanske vara på ett ouppvärmt ställe, om du har Epoxy.
 
Jag med..

Hej. jag lurar oxå på att bygga kajak i vinter i Gbg ´(tex en Björn Thomasson träkajak). Söker lokal men det verkar inte så lätt. Jag kan höra av mig om jag hittar något. Om ni hittar en lokal som är lite för stor så är jag hemskt gärna med på att dela lokal/hyra.
 
Jag bygger gärna igen

Jag har redan byggt en träkajak. Det är en Kavat från Björn Thomassons ritbord. Jag är mycket nöjd, men vill gärna bygga en till eftersom det är så kul. Hittar ni någon stor lokal i GBG ni behöver fylla ut så mejla mig.

Hälsar

Joakim Ekendahl
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.