Kajakbygge

Jag söker personer helst i närheten av Alingsås som liksom jag vill bygga en kajak i trä.
Tanken är att bygget ska börja januari 2007, dvs det finns mycket planeringstid, vilket kan behövas.
Är du intresserad? Hör då gärna av dig till mig via mail
borjessj@mdstud.chalmers.se
Har du byggt kajak men vill inte bygga en till, men kan tänka dig att komma med tips så hör gärna av dig.
God tur
Jörgen B
 
Om möjligt, börja tidigare

Min erfarenhet, efter många egna byggen, två studiecirklar och en hoper av andra som jag på nåt sätt varit inblandad i, säger att det är väldigt lätt att vara tidsoptimist. Om du/ni är nybörjare på det här så försök att börja tidigare. När ni kommer fram i slutet av mars och ser vad som är kvar, vårsolen lockar, vattnet är paddlingsbart, då kommer ni att önska att ni startade minst en månad tidigare. Sådana där världsliga företeelser som jul å sånt ger många dagar å nätter att ägna sig åt väsentligheter som tex kajakbygge. Det kommer en jul till nästa år, det står så i almanackan. Den första kajaken bygger du bara en gång och det är väl värt en offrad julhelg.
Å glöm inte att önska dig många paket med trevliga verktyg utifall du hålls med sådana vanor.
 
Tack för tipsen

Problemet är att jag skriver på mitt exjobb i höst så jag har ingen möjlighet att börja tidigare. Jag har klarat mig i flera år utan kajak så jag tror att det ska gå bra även nästa vår, även om det är besvärligt.
Tack för julklappstipset.
/JB
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.